خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

در پست " دانشگاهی که مدرک نمی دهد " توضیح دادیم که چرا دزفول شهر مدیر پرور است. برای مطالعه می توانید روی لینک فوق کلیک کنید. حال با توجه به پست قبل می خواهم در این مجال به اشخاصی اشاره کنم که دزفولی هستند و در دزفول نیستند. و نبودن این اشخاص در دزفول آه از نهاد برخی دوستان درآورده. اگرچه دیدگاه بنده به این موضوع کاملا مثبت است و صدور مدیر به دیگر استان ها را امر پسندیده ای می بینم دلایلش را هم در ادامه مطلب خواهم آورد.

ابتدا لازم می دانم به عنوان مقدمه به اشخاصی اشاره کنم که دزفولی هستند اما نه تنها در دزفول نیستند بلکه در سطح کلان مدیریتی صاحب پست ها و مناصب کلیدی هستند. این اشخاص همانگونه که در پست " دانشگاهی که مدرک نمی دهد "اشاره کردم تربیت شده دانشگاهی هستند که به کسی مدرک نمی دهد.

1- سرلشکر غلامعلی رشید از فرماندهان ارشد سپاه در دوران دفاع مقدس به شمار می رود که تحلیل های جامع و عمیق وی در طی سالهای اخیر در موضوعات مختلف همچون جنگ تحمیلی، نبردهای حزب الله لبنان، جنگ های منطقه و چشم انداز آینده همواره مورد توجه کارشناسان بوده است. وی مسئولیتهایی چون فرماندهی قرارگاه فتح در عملیات بیت المقدس و مسئول عملیات قرارگاه مرکزی سپاه را پیش از حضور در ستادکل نیروهای مسلح تجربه کرده است. سرلشکر رشید پیش از انتصاب به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بود.(1)

2- سید عزت الله ضرغامی رئیس کنونی صدا و سیمای کشور جمهوری اسلامی.
3- حجت السلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه.
4-  سردار حاج صادق آهنگران .
5- محمدرضا مخبر دزفولی .
6- محمد علی رامین.
7- غلامرضا فروزش .
در ویکی پدیا به تعداد اندکی از دزفولی ها اشاره شده است که جهت تکمیل لینک آن در قسمت پانوشت آمده است. (2) نهایتا نباید از تعداد بسیار زیاد مدیران دزفولی که در تهران و سایر استان ها هستند غافل شویم. کسانی که حتی ویکی پدیا انها را نمی شناسد. مثل سردار رئوفی که هم اینک استاندار زنجان است. یا برخی امام جمعه ها و نماینده های ولی فقیه در سراسر کشور ایران اسلامی که به جهت اختصار نامی از آنها نمی برم.

حال دوباره طرح می کنیم: چرا مدیران توانمند دزفول سر از شهرهای دیگر در می آورند؟

 به قول علما در یک مسجد دو تا اخوند نمی گنجد. آنچه مبرهن دزفول شهر مدیر سازی است. مگر یک اداره به چند مدیر نیاز دارد؟ به همین دلیل است که در شهر کوچک دزفول مدیرهای اضافی جا نمی شوند. این گونه اشخاص توانا به دلیل توانایی ها و استعدادهایشان از سوی ادارات و سازمان ها پس از شناسایی پیشنهادهای خوب کاری دریافت می کنند و بساط اقامت در دزفول را بر می چینند و بار سفر می بندند تا با مهاجرت در دیار دیگری بتوانند استعدادهای نهفته خویش را به ملسه ظهور برسانند.

بی تردید کسانی که مهاجرت می کنند طبق نظر خداوند در قرآن کریم هم از نظر مالی و هم از نظر علمی و مدیریتی به درجات غیر قابل تصوری می رسند. هیچ کس تردید ندارد که مهاجرت انسان را پخته می کند. همانا آب جاری همیشه پاک و زلال و تمیز است اما آب راکد تبدیل به گندابی متعفن می شود و بوی بد می دهد.

بنده به تمام دوستانم پیشنهاد می کنم اگر می خواهید از جهات گوناگون رشد و تعالی داشته باشید حتما اگر می توانید از دزفول مهاجرت کنید.


پانوشت:
1- منبع ویکی پدیا.
2- دزفولی ها در ویکی پدیا.
3- این مطلب ابتدا در اینجا درج شده است.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۱
فلان الملک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">