خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به سخنان روحانی درباره گفت‌وگوهای ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: «در صورتی که ایران به وظایف و تعهداتش درباره برنامه هسته‌ایش عمل کند، ما را شریک خوبی خواهد یافت. همان‌طور که آقای اوباما به کرات گفته‌اند آمریکا آماده مذاکرات با ایران است.» آلن ایر ادعاهای دولت کشورش درباره ایران را بار دیگر تکرار کرد: «وقتی ایران حقوق اساسی و بنیادین شهروندان خود را به طور فاحش و مکرر نقض می‌کند ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم»

به نقل از جهالن نیوز
حال سخن خداوند عز و جل در قرآن در خصوص نیت دشمنان برای مذاکره یا جنگ در سوره بقره آیه 120 می فرماید:
وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ ﴿۱۲۰﴾
ترجمه: و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۳
فلان الملک
گیاه رزماری
رزماری گیاهی مدیترانه‌ای است که علاوه بر کاربرد فراوان آن در آشپزی به عنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده انواع بیماری‌ها کاربرد دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، گیاه معطر رزماری بعنوان چاشنی در غذاهای مختلف شامل انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خورش‌ها استفاده می‌شود.

در مورد کاربردهای پزشکی مفید و بیشمار این گیاه که برگ‌هایی سوزنی شکل با گل‌هایی صورتی، آبی یا بنفش رنگ دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۲
فلان الملک


همه شادی ها با هم مصادف شده اند. در مرحله اول میلاد امام حسین (ع) و یار با وفایش حضرت ابالفضل العباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) دل همه ایرانیان را شاد کرد. برپایی مراسم مولودی و شادی به همین مناسبت در سرتاسر ایران گلی بود که به شیطان زدیم. و چسبیده به این شادی گلی بود که به جهان زدیم. آن هم با حضور پای صندوق های رای و حضور حداکثری در انتخابات، دقیقا برعکس چیزی که دشمن القا می کرد. این پیروزی هم کام ایرانیان را شیرین کرد. و اما بعد از این گل و آن گل، گل دیگری بود که تیم ملی به مردم ایران هدیه کرد. آری حق ایران بیشتر از اینهاست. شاید هم سزای اون کره ای بی کله ای باشد که در مورد ایران آن حرف های وقیحانه و گستاخانه را گفت. با این گل خدا حقشان را کف دستشان گذاشت تا یاد بگیرند اندازه خودشان حرف بزنند. تبریک. تبریک به همه ایرانیان از بابت این پیروزی ها.
ای کاش برای شرکت در انتخابات و حمایت های مردم از نظام هاشان در سطح بین المللی مسابقه می گذاشتند تا همه دنیا یفهمند همیشه این ایران است که برنده جام جهانی است.
به قول حافظ:

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است
سـلـطان جـهـانـم بــه چـنـیـن روز غـلام اسـت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۱۵
فلان الملک

اگر بخواهیم به این موضوع منطقی بنگریم درخواهیم یافت که مسئولیت ریاست جمهوری بسیار سنگین و طاقت فرساست. رئیس جمهور یعنی مسئول در مقابل همه مشکلات و گرفتاری ها. حالا هر مشکل و مسئله ای که پیش می آید چشم همه به دهان حسن روحانی است. حسن روحانی شخصی است که مورد اتفاق اکثریت آرای ملت ایران شد. کسی که مورد حمایت هاشمی و تایید خاتمی است. اگرچه او خود را نماینده اصلاح طلب ها نمی داند لکن برخی از اصلاح طلب ها او را خودی می دانند. هرچه باشد او در دولت خاتمی دبیر شورای عالی امنیت و مسئول پرونده هسته ای ایران بوده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۰
فلان الملک
آیا اگر هاشمی رئیس جمهور می شد تحریم ها برداشته می شد؟
این شبهه ای است که قطع به یقین در آینده بسیاری از کسانی که مدعی روشنفکری هستند خواهند گفت. آنها خیال می کنند که هاشمی منجی بلا منازع مردم ایران است. اما این اشخاص معمولا وقتی درمورد تحریم ایران و دشمنی آمریکا و غرب صحبتی به میان می آید هیچ علاقه ای به بحث ندارند و دنبال جواب آن نیستند. این نوع رفتار بیشتر به خاطر فرار از طرح مسئله است. لکن امریکا بارها در مورد ایران ثابت کرده است که
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۲
فلان الملک