خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

ثمرات فتنه

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ

اثرات فتنهاثرات منفی حوادث ناگوار

حوادث ناگوار اثرات منفی فراوانی بر جوامع دارند از جمله خرابی ها و آسیب های اجتماعی و هزینه های هنگفت اقتصادی. مثلا هشت سال جنگ تحمیلی خرابی های فراوانی به جا گذاشت که برای جبران آن باید میلیاردها تومان هزینه صرف شد تا بازسازی بشود. که صد البته هزینه زمان از دست رفته را به هیچ قیمتی نمی توان جبران کرد.

چه بسیار نخبگانی که در جنگ و دفاع از میهن عزیزمان شهید شدند و انقلاب اسلامی ایران و نظام حکومت اسلامی تلفات بسیاری در خصوص نیروی انسانی متحمل شد. اما ...

اما بدیهی است که جنگ به عنوان یک حادثه ناگوار در کنار هزینه های سنگینش ثمراتی نیز داشت. دقیقا همانند انقلاب صنعتی پس از جنگ جهانی دوم. یقینا آنقدر ثمرات این حادثه ناگوار زیاد است که باید آن را در چند دسته متفاوت تقسیم بندی کرد.

ثمرات اقتصادی

تحریم ها خود عاملی بر رشد اقتصادی هستند. چراکه یک کشوری که در تحریم است ناچار است تا نیازمندی های خود را خودش تولید کند. این حرف را ما به کرات از زبان مسئولین نظامی شنیده ایم که وقتی در تحریم اقتصادی و نظامی بودیم حتی سیم خاردار هم برای دفاع از آب و خاکمان به ما نمی فروختند. لذا ناچار بودیم که خودمان این محصولات را تولید کنیم.

همین است که می بینیم صنعت دفاعی کشور ایران پس از هشت سال جنگ تحمیلی به حدی از توانمندی رسیده است که خواب دشمنان این مرز و بوم را آشفته می کند. حال نه تنها ما در برابر تهدیدات نظامی خودکفا شده ایم بلکه محصولات مدرن و جدیدی می سازیم که گوی سبقت را از نظر کیفیت تکنولوژی و کارآیی از مشابه خارجی آن ربوده است. اگرچه بر اساس فرمول های امنیتی، مسئولین بلند پایه از افشای آخرین دستاوردهای نظامی خودداری می کنند لکن از نوع رونمایی از دستاوردهای نظامی کارشناسان خبره اطلاعاتی آمریکا و غرب به خوبی درک مناسبی از سطح توانایی های دفاعی و صنعت هسته ای ایران دارند.

و ما این پیشرفت صنعتی در بعد نظامی و دفاعی را مدیون تحریم ها در هشت سال جنگ تحمیلی هستیم. و امروزه به طور قاطع می گوییم که تمام محصولات نظامی مورد استفاده در دستگاه های امنیتی محصول تلاش متخصصان و کارخانه های ایرانی است.

ثمرات سیاسی

یک دیگر از ثمرات جنگ اتحاد سیاستمردان در جهت همدلی و مدیریت سیاسی انقلاب اسلامی بود. وقتی دشمن از نظر جغرافیایی به کشور حمله می کند تمام اختلاف نظرات سیاسی در راستای دفاع از آب و خاک و ناموس کشور به فراموشی سپرده می شود و همه مسئولین در این زمینه همدل و یکصدا می شوند. و این اتحاد و همدلی است که روند توسعه را شتاب می دهد.

در جنگ ها جوهر مرد و نامرد مشخص می شود. اگر جنگ تحمیلی نبود خیانت های بنی صدر علنی نمی شد. این جنگ بود که منجر به آشکار شدن خیانت های صدر شد. و بسیاری دیگر از وطن فروشان در جنگ چهره های واقعی خود را نشان دادند. پس جنگ بسیار می تواند بابرکت باشد. به این استناد که در قرآن آیه های فراوانی هست که به مسلمانان دستور قتال و جهاد می دهد تا اینکه جامعه اسلامی از لوث پلیدی ها و خیانتکاران پاک شود. همچون بدنی که روزه می گیرد تا چربی های مزاحم و بیماری زا را از بدن دفع کند.

فتنه سال 1388 جوهر برخی مدعیان را رونمایی کرد.

بسیاری در انتخابات سال 1388 به کسی رای دادند که از زوایای پنهان و خیانت بار او نسبت به انقلاب بی خبر بودند. لکن شکست آنها در انتخابات و همصدا شدن با رسانه های بیگانه و هماهنگی با سرویس های جاسوسی آمریکا بیشتر از پیش چهره پلید فتنه گران را هویدا کرد. و عجیب تر اینکه آمریکا و انگلیس از حمایت های علنی سیاسی و مادی خود به نفع فتنه گران هیچ ابایی نداشتند و رسما از فتنه گران حمایت می کردند. این حمایت های بی دریغ آنها برای اهل بصیرت نشانه های بسیار خوبی بود تا مردم خط خودشان را از فتنه گران جدا کنند. بنا بر این اگرچه فتنه 88 آسیب های اجتماعی و سیاسی فراوانی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد لکن ماحصل آن ریزش نیروهایی بود که در دلشان نفاق داشتند. و این موضوع در نهایت به نفع انقلاب اسلامی تمام شد.

فایده فتنه های آینده

اما آنچه که هنوز باقی است دست های سیاه برخی دیگر از وطن فروشان است که برای هویدا شدنشان به یک حادثه دیگر نیاز است. این روزها بوی یک اتفاق ناگوار دیگر می آید، هرچند که تکذیب شود. اما ما منتظر هستیم تا برخی دیگر هویت نفاق دار خود را در حادثه ای دیگر علنی کنند تا دوباره با حضور مردم در خیابان ها انقلاب اسلامی درگیر یک پوست اندازی پر برکت دیگری بشود. اگرچه پوست انداختن سخت و دشوار است اما لازم و مفید است. برخی از مسئولین در لایه های از قدرت فسیل شده اند نه دیگر به درد پیشرفت اقتصادی می خورند و نه از آنها برای انقلاب آبی گرم می شود. فقط به دنبال منافع اقتصادی خانواده خویشند و خبر از محرومین و مستضعفین ندارند. این ها همان پوست کهنه و بی خاصیتی هستند که باید از تن این نظام کنده شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۱
فلان الملک

ثمرات فتنه

فتنه

نظرات  (۱)


مرسی خوب بود

ب منم سر بزن

popmuzik.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">