خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

سبد کالای تحقیر

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۷ ق.ظ

یادم میاد روزی آقای نجفی در برنامه تلویزیونی صندلی داغ از قالیباف پرسید نظر شما درباره "صف" چیه؟ آقای قالیباف گفت: تحقیر!!! از اون به بعد این کلمه تحقیر در ذهن من نقش بست و هرکجا که صف می دیدم دوباره یاد تحقیر می افتادم. علی الخصوص که یک روز تابستان پدرم برای دریافت کوپن مرا به بانک فرستاد و من از ساعت 6 صبح درون صفی ایستادم که قرار بود ساعت 16 بعد از ظهر نوبت من بشود. چندین ساعت برای چند برگ کوپن. از آن ناراحت نیستم که چرا پدرم مرا به صفی فرستاد که 10 ساعت از عمر مرا تلف کرد. از آن ناراحتم که چرا یک نفر یک تصمیم مزخرفی می گیرد که وقت چند میلیون انسان را درون صف به شکل توهین آمیزی میگیرد. باز گلی به جمال احمدی نژاد که احترام و حرمت حالیش بود و یارانه ها را به حساب ها می ریخت. مردانه!!!

واقعا کشاندن مردم در صف های طولانی برای چند ساعت چه معنی دارد؟

هیچ وقت یادم نمی رود تقلب بعضی بی صفت ها در رعایت کردن نوبت صف. مثلا یکی می آمد جلوی صف و شروع می کرد به صحبت کردن و یواش یواش "الکلام یجر الکلام" می کرد و خیلی محترمانه با نفرات جلویی صف طرح رفاقت می ریخت و احترام آنها را نگه می داشت و چاکرم نوکرم راه می انداخت. نوشابه ای تعارف می کرد و خودش را در نوک پیکان صف جا می کرد. برای اینکه نرود در ته صف بایستد.

و یادم می آید کسانی که با قلدری برای خود جا باز می کردند. و بگذریم ... حالم به هم می خورد از خاطرات صف هایی که منر به دعوا و زد و خورد می شد.

حالا از برکات کلید آقای رئیس جمهور باز کردن یادو خاطره همان صف ها در عصر تکنولوژی است. عصری که در آن آقای احمدی نژاد امروزی تر بود. حالا برای چهار عدد روغن و 10 کیلو برنج بی کیفیت خارجی باید چقدر تحقیر را تحمل کنیم؟ خب حواستان باشد وقتی رفتید سر صف های تحقیر که ملقب شده اند به کرامت انسانی کسی از شما با موبایل فیلم نگیرد چون این چیزها سوژه های نابی است برای بی بی سی. و این تصمیم آقایان کنداکتور بی بی سی را این روزها اساسی جذاب کرده است.


پانوشت:

  1. این روزها نمی دانم چرا سرعت بلاگفا خیلی پایین آمده است. نمی دانم کامپیور من مشکل پیدا کرده است یا بقیه هم همینطور هستند؟ لذا این پست را که در بلاگفا منتشر کردم در بلاگ هم منتشر می کنم.
  2. واکنش فارس به سبد کالا.
  3. سبد کالا در مشرق نیوز.
  4. چرا دیروز کسی برای کروبی تره هم خرد نکرد
  5. صف، سبد، تدبیر (جهان نیوز)
  6. انتقاد اژه ای از اتفاقات توزیع سبد کالا
  7. سکوت در برابر هیاهوی گرفتن سبد کالا
  8. نامه اعضای کمیسیون اجتماعی به روحانی در باره سبد کالا
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۵
فلان الملک

سبد کالا

نظرات  (۳)

۱۵ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۰۲ مصطفی سعیدفر
تو بلاگفا هم خوندمش. دمت گرم.

به روزم...
سلام دوست عزیز!
اومدم بگم اگه مایل به تبادل لینک هستی بیا وبم بگو تا تبادل لینک کنیم ..
موفق باشی ..!
یا علی
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۴۸ سید جمال موسوی
بله صف یعنی تحقیر .... ولی حمایت از احمدی نژاد و امثال اون و عناد با حقوق حقه ملت ایران و رئیس جمهوری که 180 درجه با احمدی نژاد دروغگو فاصله دارد هم نوعی تحقیر است .

دست از این عناد ورزی بردارید .
پاسخ:
الان من دقیقا نفهمیدم چی میگی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">