خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

بازی سیاسی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس 1398

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۴۸ ق.ظ

کارنامه اصلاحاتنارضایتی مردم از کابینه اصلاح طلبان در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی امری نیست که بر کسی پوشیده باشد. ضعف و ناکارامدی دولت حسن روحانی که متشکل از اصلاح طلبان و کارگزارانی هاست مثل آفتاب تابان بر همه کس هویداست.

عدم رسیدگی به معیشت مردم از طرف دولت حسن فریدون (روحانی) و گره زدن حل همه مشکلات به برجامی که به تعبیر مقام معظم رهبری خسارت محض بود باعث شد که حتی حسن روحانی حل مشکل آب خوردن مردم را به برجام مشروط کند. و این بی مبالاتی سیاسی و بی غیریتی ملی در وجود روحانی آنچنان تجلی پیدا کرد که از طرف حضرت آیت الله جوادی آملی به دیاثت سیاسی تعبیر گردید.

با این اوصاف احزاب اصلاح طلب و کارگزاران سازندگی که در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی بر مسند قدرت تکیه زده بودند تمام اعتبار خود را در ظرف بی تدبیری و بی مبالاتی حسن روحانی ریخته و در قبال آن بی اعتمادی مردم و جامعه نسبه به دولتمردان را از قبل آن کاسب شدند.

از طرفی گستره فساد در دولتمردان آنچنان یکه تازی کرد که صدای مردم و اقشار تهی دست جامعه را درآورد. از نمونه آن فسادهای چند هزار میلیارد تومانی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی همانند اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان و چند پرونده کلان دیگر در بعد اقتصادی، ایجاد نمایشگاه های لباس زنانه (شوی مد) به بهانه عرضه لباس ایرانی و تبرج زنان جوان با اندام های نمایان در انظار مردان و رسانه ها در بعد فرهنگی، حقوق های نجومی مدیران از مجلس گرفته تا دولت که منجر به اعتراضات مردمی گردید، شوک های قیمتی به کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله قضیه چای، گوجه، روغن، بنزین، حبوبات، برنج، مواد شوینده و ... آنچنان به مردم فشار آورد که نوشتن در مورد آن ساعت ها شرح و تفصیل می خواهد.

آری تمام موارد فوق یک کارنامه سیاه را برای کابینه حسن روحانی (فریدون) که متشکل از اصلاح طلبان بود رقم زد. اگرچه با مرور مشی فرهنگی و دینی و سیاسی اصلاح طلبان اینگونه مشخص می شود که آنها در بازی سیاست به هم تیمی های خود نیز رحم نمی کنند. به طور مثال یکی از بزرگان اصلاحات بنام غلامعلی کرباسچی از کاندیداهای اصلاح طلب که جزو دوستان خودش هستند برای جاگذاری در لیست واحد اصلاح طلبان مبالغ هنگفت چند میلیاردی طلب می کرد. که این موضوع در فضای رسانه ای ایران در زمان انتخابات شورای شهر در رسانه ها پیچید.

از این روی اصلاح طلبان ترجیح دادند در رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی سال 1398 وارد عرصه انتخابات نشوند. اگرچه اقبال عمومی نسبت به آنها به دلیل پرونده سیاه عملکرد اصلاحات در دولت حسن روحانی به شدت پایین بود. به طوری که مصطفی کواکبیان که یکی از سرشناسان احزاب اصلاح طلب بود علی رغم شرکت در انتخابات موفق به اخذ رای مناسب و راهیابی به مجلس نشد.

اصلاح طلبان این طرد شدگی را به پای شورای نگهبان نوشتند تا بهانه شرکت نکردن در انتخابات را فراهم کنند. آنها می دانستند که مردم در این از انتخابات به اصلاح طلبان رای نخواهند داد و به این امر از طریق نظر سنجی اشراف پیدا کرده بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">