خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

فرجام برجام؟

يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۵۹ ق.ظ

کلید روحانی و فرجام برجامعلی رغم اینکه رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی مدام تبلیغ می کند که برجام به فرجام رسید اما هنوز که در ابتدای راه هستیم مشخص نیست که وعده های دولتمردان آمریکا که سابقه بد عهدی و پیمان شکنی آنها بر ما روشن است عملی خواهد شد یا خیر!!!

آمریکایی ها پیمان شکن هستند
طبق بیانات رهبر عزیزمان آمریکایی ها هیچ گونه سابقه خوبی در وفای به عهد ندارند. آنها نه تنها دروغ می گویند بلکه بعد از امضای توافق نامه هیچ پایبندی و تعهدی به اجرای توافقات ندارند. به همین خاطر ما تا عملی شدن مفاد توافقات توسط آمریکا به هیچ عنوان نسبت به فرجام برجام خوشبین نیستیم و هنوز ایمان نیاورده ایم که این اتفاق مبارک نامیده شده رخ داده است.

درست همانند آنکه یکی از شروط مذاکرات آزاد سازی پول های بلوکه شده از زمان انقلاب بود که هیچ کدام عملی نشد.

اگر دوباره عهد شکنی بکنند
اما در صورتی که آمریکایی ها بخواهند باز عهد شکنی بکنند و در آزادسازی حساب های بلوکه شده و رفع تحریم های ایران مانع تراشی بکنند به طوری که اساسا شعار رئیس جمهور محترم ما از اساس پوچ شود، مشخص می شود که ما در بحث غنی سازی اورانیوم و تعطیلی کارخانه های غنی سازی و تضعیف و تخریب آنها چه گام هایی را برداشته ایم که جبران آنها مستلزم صرف میلاردها دلار هزینه و سالیان متمادی صرف وقت است.

آیا جایگاه اقتدار ایران تنزل یافته است؟
ای کاش رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی شجاعت آن را داشته باشد تا به طور شفاف بیان کند در ازای رفع تحریم های ظالمانه ما چه مقدار زمان و هزینه را در مبحث انرژی اتمی از دست دادیم؟ ای کاش تحلیلگران به طور شفاف بیان کنند که جایگاه اقتدار ایران پس از در راستای نیل به فرجام برجام چه میزان تنزل پیدا کرده است؟

جایگاه اقتدار ایران و قیمت نفت
آیا قیمت نفت به قدرت منطقه ای ایران در حین مذاکرات هسته ای برای نیل به فرجام برجام ارتباطی دارد؟ آیا این درست است که در زمان احمدی نزاد که قیمت نفت داشت به مرز 150 دلار نزدیک می شد ناشی از اقتدار دولت ایران بود؟ آیا درآمد های حاصل از فرجام برجام می تواند هزینه های از دست رفته اعم از اقتدار ملت ایران و تخریب کارخانه های فرآوری اتمی را پوشش دهد؟

انشاء الله کسی پیدا شود که پاسخ این سوال ها را بدهد.

نظرات  (۱)

۰۵ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۲۹ ســوز ستان
ای روزگار
هی روزگار
وی روزگار
....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">