خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

سخن خدا در باره مذاکره با دشمنان

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۳ ب.ظ


آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به سخنان روحانی درباره گفت‌وگوهای ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: «در صورتی که ایران به وظایف و تعهداتش درباره برنامه هسته‌ایش عمل کند، ما را شریک خوبی خواهد یافت. همان‌طور که آقای اوباما به کرات گفته‌اند آمریکا آماده مذاکرات با ایران است.» آلن ایر ادعاهای دولت کشورش درباره ایران را بار دیگر تکرار کرد: «وقتی ایران حقوق اساسی و بنیادین شهروندان خود را به طور فاحش و مکرر نقض می‌کند ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم»

به نقل از جهالن نیوز
حال سخن خداوند عز و جل در قرآن در خصوص نیت دشمنان برای مذاکره یا جنگ در سوره بقره آیه 120 می فرماید:
وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ ﴿۱۲۰﴾
ترجمه: و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى بگو در حقیقت تنها هدایت‏خداست که هدایت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى که تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پیروى کنى در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت (۱۲۰)
همچنین در سوره بقره آیه 217 خداوند می فرماید: وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ
ترجمه: و آنان پیوسته با شما مى‏جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند

پانوشت:
1- مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ایران برای حل آنچه کشورهای غربی به آن «مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران» می‌گویند، انجام می‌شوند. آمریکا، اسرائیل و شماری از متحدان‌آن‌ها بارها ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند و این اتهامات بی‌اساس را دستاویزی برای تحمیل تحریم‌های غیرقانونی به جمهوری اسلامی قرار داده‌اند.
2- ما را تحریم کرده اند به بهانه اراده ایران برای دستیابی به سلاح های هسته ای. اما خودشان به یقین می دانند که ایران در چنین مسیری گام بر نمی دارد. دوربین های آنها در زرادخانه های ما به صورت شبانه روز فعالیت های ما را تحت کنترل خود قرار می دهد. پس چگونه آنها خیالشان راحت نیست. در گزارش های آنها هم اگر دقت کنید می بینید که استنادهاشان  به کلماتی است همانند احتمالا، ممکن است، شاید و ...
3- برخی ساده لوحان در ایران بر این باورند که تحریم ها تقصیر احمدی نژاد است. این نیست جز القائات بی بی سی. حالا هم می بینید که در گزارش ها و اخبارشان معتقدند که روحانی و احمدی نژاد فرقی با هم ندارند. به سخنان آلن ایر خوب دقت کنید. گفته: «ما نباید فراموش کنیم که در مورد پرونده هسته‌ای و به طور کلی در مورد مسائل راهبردی تصمیم گیرنده اصلی و سیاستگذار نهایی خود مقام رهبری است و نه رئیس جمهوری ایران.» پس دوستان و عزیزان خوب توجه داشته باشند که با تغییر رئیس جمهور هیچ اتفاق جدیدی در تحریم ها نخواهد افتاد. مگر اینکه روحانی بخواهد شیطنت کند و برخلاف منافع ملی ایران غنی سازی اورانیوم و صنعت هسته ای ایران را معلق کند. این خواسته قطعی دشمنان است.
4- استناد خبر فوق از جهان نیوز.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۹
فلان الملک

نظرات  (۲)

سلام.
خیانتی در کار نیست. جریان چیزای دیگه س. ولی مهم نی
آقا دوست داشتم بشینم این دو تا مطلب آخری رو کامل بخونم ولی نصف شبی اصلا چشمام هیچجا رو نمیبینه. ایشالله هرموقع خوندم چندتا نظر انتقادی چالش برانگیز کارشناسمندانه تحلیلگرایانه ی توپ درجه یک برات میزارم

پاسخ:
سلام امین آقای زارع
منتظرم.
۰۲ تیر ۹۲ ، ۰۲:۱۵ امین زارع
سلام حاجی
الانم که شبه!!!!!!!! چاره ایی نیست باید چراغ قوه روشن کنم.
حاجی حرفاتو قبول دارم ولی خداوکیلی چرخ سانتریفیوژ مهمتره، یا چرخ مملکت؟
درسته که این غربی های بی همه چیز، دارن زور میگن، ولی شخصا دلیل این همه پافشاری رو نمیدونم. این همه هزینه برای چی؟
آدم باید واسه چیزی هزینه کنه که واسش ارزش داشته باشه. نه اینکه همه چیشو بده واسه یه چیز.
البته در این مورد هرکس نظر خودشو داره ولی به نظرم اگه همین حالا هم یه نظرسنجی بین مردم بزارن، اکثریت مردم حرف بنده رو تایید میکنن.
این نظر ما بود... الخیر فی ما وقع(درست نوشتم دیگه؟)
پاسخ:
امین جان. من استناد کردم به آیه های قرآن. عرض من این بود که مبحث هسته ای بهانه اس. اونها قدم به قدم جلو میان. اگر انرژی هسته ای رو تعطیل کنیم و کلا درش رو گل بگیریم اون ها در قدم بعدی میگن اگر میخواین تحریم نشین باید از حمایت لبنان دست بردارین. اگر حمایت لبنان رو هم بیخیال شدیم میگن تا مادامی که کارخانه های سلاح سازی و موشک سازی دارید مجبورید تحریم ها رو تحمل کنید.
ببین عزیزم اینجاست که میگم ما باید استقامت کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">