خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

رفتم محل سخنرانی. شیوخ اهواز همه جمع بودند. تا حالا این همه شیخ (روسای قبایل) یکجا جمع ندیده بودم. خیلی محفل دیدنی بود. آدم رو یاد زمان صدر اسلام(1) می انداخت. اگرچه بهانه شهادت حضرت فاطمه بود اما مبحث کاندیداتوری قالیباف و بیعت سران و شیوخ عرب اهواز بود.
مکان حسینیه حاج نوروز در خیابان حافظ واقع در خبابان زند اهواز بود. جمعیت شاید 600 نفری می شد. سران قبایل با عزت و احترام و تشریفات خاصی می آمدند. به رسم مهمانی های اعراب قهوه تعارف می کردند. زمان زیادی معطل شدیم تا قالیباف آمد. در این فاصله زمانی برخی از حضار به صورت خودجوش یا برنامه ریزی شده اشعار حماسی در مدح حضرت عباس و حضرت زهرا (س) خواندند که با تشویق و تایید همه حضار شور مجلس را تشدید می کرد. وقتی قالیباف آمد در میان همهمه و خیل تجمع کنندگان تا وقتی که پشت میکروفون قرار گرفت قالیبافی ندیدیم. در ابتدای مراسم یکی از سران قبایل به رسم احترام و میهمان داری یک عبای سفید رنگ گران قیمت و یک شال سبز به قالیباف هدیه کرد.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۳۵
فلان الملک

یه رفیق اینچنینی خیلی کم گیر هرکسی میاد. تازگی ها با علی سعادت سرشت آشنا شدم. یک پسر متین و آرام. به طور عجیبی به هیچ وجه اهل غیب نیست. در نگاه اول خیلی زود به دل هرکسی میشینه.

یه روز سر بحث خواستگاری و مذاکرات ابتدایی داشتم باهاش صحبت می کردم. علی گفت: من در لحظات حساس مذاکره به خانومم گفتم که دوس ندارم در آینده آرایشگر بشی!!!

من خیلی تعجب کردم. پیش خودم فکر کردم بالاخره آرایشگری هم برای زن ها یک شغله دیگه که میتونه کمک خرج زندگی همسر باشه. مثل مردها که آرایشگر میشن.

توی همین خیالات سیر می کردم و منتظر ادامه حرف علی بودم که گفت: همسرم از من سوال کرد که چرا نباید آرایشگر بشم؟

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۱۱
فلان الملک

مقدمه:
کانال تلویزیونی ایران فردا رو نگاه می کردم. نوری زاد مزدور که از دولت های غربی مواجب می گیرد تا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اراجیف بگوید مردم فهیم و انقلابی ایران را متهم می کند به اینکه در روز 12 فروردین یک انتخاب هیجانی داشته اند بنا بر این نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی و دمکراسی نیست. اما نوری زاد توضیح نمی دهد که جریان مردمی جنبش وال استریت که خواستار تغییر نظام سرمایه داری بود چرا سرکوب شد؟ چرا نظام های حاکم بر آمریکا و انگلیس به معرض انتخاب مردم قرار نمی گیرد تا خواسته واقعی مردم انگلیس و آمریکا مشخص شود؟ آیا مردم این دو مستکبر از نظام های حکومتی خود خشنود هستند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۳۹
فلان الملک

سخنرانی رهبر

سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران همان چیزی است که ما می خواهیم. ایرانی ها هرگز حاضر نیستند زیر بار ذلت بروند. به همین خاطر سخنان رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای همان حرف مردم و ملت ایران بود. با کدام دلیل منطقی سر میز مذاکره با کسانی بنشینیم که به هیچ کدام از تعهداتشان پایبند نیستند و هدف آنها از مداکره فقط اعمال فشار و تحمیل خواسته های خودشان است. پس هیچ دلیل ندارد تا با این اشخاص مذاکره کنیم.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۵۷
فلان الملک
بندری
در خانه یک چشمی دنبال من می دود. این کار را نکن! این را نخور! نمک نزن! سرخ کردنی نخور! این خوب نیست! از این بخور. زن ها نمی دانند که مردها از این همه بکن و نکن خسته می شوند. اصلا انگار طبع مرد را آفریده اند که دستور بدهد نه اینکه فرمان برد. اینگونه می شود که مردها آنچیزی را که در خانه نمی توانند بخورند بیرون از منزل نوش جان می کنند.
امروز رفتم ساندویچی. هوس کردم یک ساندویچ بندری (یکی از ممنوعیات و حرامات در منزل) بخورم. خیلی با وقار و احترام به آقای ساندیچی گفتم
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۴۱
فلان الملک