خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

اِشکَمِ(1) رَوونِ (2) بَز ِ (3) مار ِ (4) مهربونِ
eshkame ravune baze mare mehrabune
یکی از چیزهایی که برای بچه های زیر یک سال اصلا خوب نیست خوردن عسل است. عسل شکم نوزاد را مثل سنگ سفت می کند و بند می آورد تا جایی که گفته اند خوراندن عسل دور از جان شما منجر به سنگ کوب شدن نوزاد می شود.
دزفولی ها به زیبایی برای توصیه های پزشکی در خصوص چگونگی تغذیه نوزاد این ضرب المثل پر مغز را
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۲:۲۱
فلان الملک

 

با کلی دلهره رفته بودم تهران برای مصاحبه. نتیجش خیلی برام مهم بود. شاید می تونست توی زندگی ام تغییر ایجاد کنه و شایدم شروعی می شد برای تغییر سرنوشت. پیش خودم فکر می کردم اگر اینا منو نمی خواستند این همه منو از اهواز تا تهران برای یه مصاحبه فراخوان نمی کردند. با همین فکر به خودم تسکین می دادم. اما دوباره پیش خودم فکر می کردم: درسته که اینا منو نیاز دارن ولی اگر توی مصاحبه خیط بکارم و خراب کنم ممکنه ردم کنن. دوباره با همین فکر، همه اعتماد به نفسم هری می ریخت زمین. بعضی وقتا خودم رو می زدم به بیخیالی و به خودم می گفتم بابا هرچی می خواد بشه! بیخیال! خیر همه ما دست خداست. اگر ردم کنند حتما توش یه خیری هست. 

اما دوباره فکرای

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۲
فلان الملک


در دزفول که شهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس در برابر جنگ تحمیلی است جناب آقای موجودی در وبلاگ الف دزفول موضوع دیدار با خانواده های جانبازان و شهدا را طرح کرده اند که ایده بسیار جالبی است. ایشان در این پست نیز گزارش اولین دیدار خود را ارائه داده اند که بازهم به جای خویش بسیار پسندیده و به جا بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۶
فلان الملک

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان می باشد که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود. بنابراین مصرف آن به جای روغن های اشباع و جامد فواید زیر را برای سلامتی بدن دارد:

* روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۳:۴۹
فلان الملک

برخی ها بدون ربنای شجریان با روزه حال نمی کنند. من نمی دانم روزه می گیرند برای خدا یا برای ربنای شجریان؟؟؟ آن هم کدام شجریان؟  همین شجریانی که عکسش را در ذیل این مطلب آورده ام.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۶
فلان الملک

گپتَ آموز، کُچکَت آمُوختَس
Gapta amuz, kochkat amokhtas

یکی از ضرب المثل های خیلی با مغز و پر مفهوم دزفولی ها برای تربیت فرزندان و نسل های بعدی جمله حکیمانه بالاست. معنی تحت الفظی آن این است: به بزرگتر خود یاد بده، کوچکتر تو خودش یاد گرفته است.
به عبارت بهتر اگر می خواهی بچه ها (کوچکترها) کارها و رفتار و اعمال خوب را یاد بگیرند اول بزرگترها را آموزش بده. بر این اساس کوچکترها برای زندگی خود نگاهشان به بزرگترهاست.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۴
فلان الملک

حجامت به عنوان یکی از روشهای درمانی در طب سنتی اسلامی و حتی از زمان یونان باستان و قبل از آن در چین مرسوم بوده است و امروز نیز با وجود گسترش طب نوین، عده زیادی هنوز از این روش برای درمان بیماری و ادای تکلیف دینی بهره می‌برند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۷
فلان الملک

خیلی زور زدم تا فقط چند بار تکرارش کنم بدون اینکه اشتباه کنم. نمی دونم! شاید شما بتونی. شاید لازم باشه تمرین بیشتری کنیم. کمی تلاش کردن برای شما هزینه ای نداره. سعی کنید شاید شما موفق شدید:

افسر ارشد، ارتش اتریش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۲ ، ۰۰:۰۱
فلان الملک

وقتی افسران جنگ نرم تعلل و غفلت می کنند،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۰:۰۹
فلان الملک


هرچه اخوان المسلمین کاشته بود آقای مرسی پنبه کرد. پیش خودش خیال کرد اگر می خواهد همه را فریب دهد باید شعارهای قشنگ بدهد و آنطور عمل کند که مخالفین دوست دارند. اشتباه اخوان المسلمین هم این بود که فکر می کردند کسی را باید وارد میدان سیاست کنند که رای سلفی ها را هم در سبد خویش داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۳
فلان الملک