خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

حرکت هاشمی در راستای اهداف چه کسانی است؟

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴ ق.ظ

مقدمه

از وقتی آقای هاشمی رفسنجانی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت که آقای احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی طرف حساب خود را آقای میرحسین موسوی و کروبی ندانست. بلکه آنها را در تلویزیون مهره های شطرنج آقای هاشمی و خانواده اش قلمداد کرد و این خبر از تحرکاتی می داد که فتنه 88 سرآغاز آن بود. اما باید قطعات پازل را کنار هم بچینیم تا متوجه شویم که هاشمی دارد در این بازی جورچین (پازل) چه نقشی را ایفا می کند. ما سعی نداریم تا مطلبی را خارج از حوادث و وقایع به مخاطب القا کنیم.  لکن باید به صورت کلان و از بالا به جریانات توجه شود تا قابل تحلیل باشد.

پرده اول: جنگ نیابتی و اهداف آن
توجه کنید که بارها از رسانه های غربی به نقل از مقامات کاخ سفید و دیگران شنیده ایم که جنگ سوریه را یک جنگ نیابتی خوانده اند. جنگی که یک طرف ان غرب (انگلیس و آمریکا و در نوک پیکان ان اسرائیل) است و یک طرف آن ایران و سوریه و لبنان. اگرچه این سوریه است که مورد هجوم قرار گرفته است لکن هدف قطع ارتباط ایران با لبنان است. لبنانی که رژیم غیر قانونی اسرائیل نتوانست آن را در جنگ 33 روزه شکست دهد. از طرفی اسرائیل غاصب هیچ گاه نخواهد توانست عواقب حمله به ایران را تحمل کند و از طرف دیگر اسرائیل خود نمی تواند به صورت مستقیم با سوریه وارد یک جنگ فرسایشی شود. پس لازم بود این جنگ با هزینه عربستان و نیروهای عرب و ترکیه صورت گیرد. جنگی که از چند جهت به نفع اسرائیل است. 1- تضعیف کشورهای منطقه در مقابل اسرائیل 2-  قطع ارتباط ایران و لبنان که در گام بعدی بدون شک کشور لبنان مورد هدف و هجوم واقع خواهد شد. 3- فروش اسلحه به کشورهای درگیر جنگ همانطور که شاهد آن بودیم و به خوبی می دانیم که پشت پرده فروش اسلحه درآمدهای هنگفت برای سرمایه داران یهودی و آمریکایی است.

لکن تاریخ به صهیونیسم و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی  ثابت کرده جنگیدن با کشوری که پشت سر آن ایران است کار ساده ای نیست و نتیجه ای جز شکست ندارد به همین خاطر لازم است تا عقبه این جنگ در ایران تضعیف شود.

نقش هاشمی چیست؟
حال می توانیم به خوبی در یابیم که چرا آقای هاشمی رفسنجانی در بحث به کار گیری سلاح های شیمیایی سوریه را متهم می کند. این همان حرکت برنامه ریزی شده ای است که با یک هماهنگی دقیق شکل گرفته است. حرکتی که منجر به تضعیف جبهه سوریه و در نهایت ایران می شود. باید دقت کرد که وقتی سوریه متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی می شود حکومت ایران برای حمایت از سوریه نخواهد توانست تا افکار عمومی مردم خود را نسبت به این حمایت اقناع کند و این باعث خواهد شد که در آینده سخت درگیر اختلافات داخلی در خصوص چرایی حمایت از سوریه خواهد شد. و در نظر داشته باشید درصورتی که افکار عمومی به حرف های ناصواب هاشمی اعتماد کنند این سیاست های نظام و حکومت جمهوری اسلامی و در راس آن مقام ولایت فقیه است که زیر سوال می رود که نتیجه آن تضعیف رهبری است.

پرده دوم: رابطه با آمریکا
در پرده دوم ایفای نقش آقای هاشمی به مبحث رابطه ایران با آمریکا می پردازد. رابطه ای که در جریان تسخیر لانه جاسوسی و برملا شدن اقدامات خبیثانه دولت امریکا نسبت به ایران از طرف خود آمریکا قطع گردید و تا کنون نیز ادامه داشته است. اگرچه آمریکا به بهانه تسخیر لانه جاسوسی اش و ناتوانی در کنترل نزدیک مزدورانش در ایران، هزینه های فراوانی را به انقلاب اسلامی و مردم مظلوم و مسلمان ایران وارد کرده است. از جمله بلوکه کردن دارایی های ایران در آمریکا و تحریم های اقتصادی و بانکی و درمانی و هزاران مورد دیگر که در این مقال مجال تفصیل ان نیست.

چه چیزی آمریکا را ترغیب می کند تا با ایران ارتباط داشته باشد؟
اما آنچه که نباید از آن غفلت کرد موقعیت جغرافی سیاسی ایران در منطقه خاور میانه است. چه چیزی آمریکا را ترغیب می کند تا با ایران ارتباط داشته باشد؟ بدون شک ایران در موضوع ذخایر نفتی و گاز جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا است. ازطرفی تسلط به شاه راه های استراتژیک اقتصادی مثل خلیج فارس باعث تقویت موقعیت ایران در خاور میانه است. از سوی دیگر رشد چشمگیر اقتصادی کشور ایران در سایه قدرت نظامی، امنیت و استقلال سیاسی همگی یک زمینه و موقعیت بسیار مناسب را برای شرکت های آمریکایی فراهم می کند تا با قرارداد های سیاسی اقتصادی سودهای هنگفتی را در جیب سرمایه داران آمریکایی واریز کند و نباید فراموش کرد که همین ثروتمندان و صاحبان شرکت های نفتی آمریکا هستند که در دولت آمریکا نفوذ فراوانی دارند. به طوری که مبحث تحریم ایران یکی از موضوعات اختلاف برانگیز در دولت آمریکاست.

معایب ارتباط با آمریکا چیست؟
اگرچه به غلط تصور می شود که آینده اقتصادی ایران در گرو ارتباط با آمریکاست ولی به گفته تحلیلگران این ارتباط فقط پنج درصد بر اقتصاد ایران تایر گذار است. آنچه که ما در حال حاضر شاهد ان هستیم اقتصاد در حال فروپاشی امریکاست. ارتباط اقتصادی با یک کشور در حال شکست چه نفعی را برای ایران می تواند داشته باشد؟ در حال حاضر بدهی های آمریکا وارد خط قرمز شده است. این موضوع و مبحث استقراض خارجی همان چیزی است که در حال حاضر دولت امریکا را به تعطیلی کشانده است. حال چطور می توان از آمریکا انتظار ایده آل داشت. باید یقین داشت که اگر ایران به آمریکا نفت بفروشد آمریکایی ها بودجه ای برای بازپرداخت پول آن ندارند.

اما ایراد اساسی ارتباط با آمریکا با توجه به حمایت های همه جانبه آنها از رژیم غاصب اسرائیل، رسمیت بخشیدن به خوی تجاوزگری غربی هاست. آمریکا بر سر میز مذاکره از ایران چه می خواهد؟ 1- تعلیق غنی سازی اورانیوم در راستای تضعیف اقتصادی ، علمی و جایگاه منطقه ای و جهانی ایران به عنوان یک کشور هسته ای  2- عدم حمایت از سوریه و لبنان در راستای تقویت اسرائیل و تضعیف جبهه مقاومت. 3- عدم دخالت نیروی قدس به عنوان یک پدافند عامل و تضمین کننده امنیت ایران در مناطق تحت اشغال آمریکا که دولت آمریکا آن را منافع خود می داند.

حال در صورت ادامه سیاست ایران مبنی بر عدم برقراری ارتباط با آمریکا، مواردی که در بالا اشاره شد با قدرت مسیر خود را طی خواهند کرد و منجر به قدرت فزاینده ایران خواهند شد. لکن آن شخصی که باید مقاومت داخلی ایران در قبال این استمرار این سیاست ها را بشکند چه کسی می تواند باشد؟

سخنان تامل برانگیز هاشمی ...
سخنان پر تردید و تامیل برانگیز هاشمی مبنی بر موافقت امام خمینی در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا که اخیر در وبسایت ایشان منتشر شده است نشان می دهد که رفسنجانی همان شخص مورد نظر است که گویی دارد با یک برنامه ریزی دقیق همان نقشی را ایفا می کند که غربی ها می خواهند. آن هم درست مصادف با سفر روحانی به آمریکا و مذاکرات 5+1 در ژنو. اگرچه گمان می رود که مذاکرات طولانی مدت آقای ظریف با جان کری در سایه تماس 15 دقیقه ای روحانی با اوباما که در راستای شکستن قبح ارتباط با آمریکاست جزئی از همین نقشه بوده است. کاری که رهبر هشیار ایران ضمن حمایت از دیپلماسی ایران به صراحت نظر مخالف خود را نسبت به ان بیان کردند. حالا باید از هاشمی سوال کرد چرا بعد از گذشت چند روز از انتشار این مطلب در وب سایتتان، تازه فهمدیه اید که این مطلب بدون هماهنگی شما منتشر شده است؟؟؟

همه اینها را بگذارید کنار پشتیبانی های رسانه ای و اقدامات بی بی سی در گفت و گو با مهاجرانی در خصوص تضعیف سیاست های نظام در مورد اسرائیل، خاورمیانه و غرب و تقویت و پشتیبانی از نظرات هاشمی رفسنجانی مبنی بر لزوم ارتباط با آمریکا است.

یک اقدام شک برانگیز
جدیدترین سفر استانی هاشمی رفسنجانی به همراه مهدی هاشمی (پسرش) به کرمانشاه که به بهانه حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی عصر امروز انجام شده بود، باز هم حاشیه ساز شد. متاسفانه در یک اقدام سوال برانگیز قبل از شروع مراسم "شعار سلام بر خاتمی درود بر هاشمی" توسط مجری با حضار تمرین می شود. باید بررسی کرد تا مشخص شود ارتباط حضور مهدی هاشمی و شعار فوق و تشنج در سخنرانی هاشمی چیست؟ و این اقدامات مقدمه کدام برنامه است؟
دوباره یادآوری می کنیم که فراموش نشود: در تماس ضبط شده تلفنی مهدی هاشمی  با نیک آهنگ کوثر، مهدی هاشمی تاکید می کند که وظایف ما تقسیم شده است. من، پدر، فائزه، هرکسی دارد کار خودش را انجام می دهد.  (نقل به مضمون)


پانوشت:
1- تحلیل کیهان: گل به خودی در آستانه مصاف ژنو.
2- حضور آقا زاده و حاشیه های سفر کرمانشاه.
3- گفت و گوی مهاجرانی با بی بی سی.
4- خاطرات شاذ هاشمی و واکنش شش ماه قبل امام خامنه ای.
در همین زمینه نوشته ام:
1- چه کسی وظیفه شما را مشخص کرده است؟
2- امام خمینی، مذاکره، آمریکا، هاشمی رفسنجانی
3- آیا اگر هاشمی رئیس جمهور می شد تحریم ها برداشته می شد؟
4- چه کسی فایل مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر را منتشر کرد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">