خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

کدهایی که آقای روحانی به ما می دهد

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ

عبور از روحانیبه نظر شما اشاره رئیس جمهور محترم آقای روحانی در دو جمله پایین چه کسی است؟

1- کسی که می گوید ما به قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است

2- آنکه می گوید قدرت نرم نیز نیاز نداریم، نگاهش کوته بینانه است،

قطعا اهالی بصیرت به خوبی از شنیدن این دو جمله به یاد سخنان رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و توصیه های مقام معظم رهبری می افتند.

توئیت هاشمی رفسنجانی

همانطور که همه می دانند جناب آقای هاشمی در صفحات مجازی خود سخنی را مطرح کردند که بسیار برای ایشان مایه درد سر شد. ایشان در یکی از صفحات مجازی خود گفت: دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه دنیای موشک ها. [لینک] البته موضع گیری صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری منجر شد که حضرت آیت الله از اساس این سخن را تکذیب کند و تقصیر را به گردن مسئول فضای مجازی خویش انداخت.

بنده مخالف مذاکره نیستم اما ...

اما به نظر می رسد اشاره دوم جناب آقای رئیس جمهور به مقام معظم رهبری یا طیف های مخالفان مذاکرات است. البته مقام معظم رهبری چندین بار به صراحت عنوان کردند که بنده مخالف مذاکره نیستم اما نه با آمریکا. [لینک] و این بدیهی است افرادی که دم از مخالفت با مذاکرات می زنند به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری صرفا با مذاکره با آمریکا مخالفت دارند نه دیگر کشورها. و صد البته مقام معظم رهبری دلیل مخالفت با مذاکره با آمریکا را به صراحت و شفاف بیان کردند که نتیجه این بی توجهی به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری امروزه به روشنی بر همگان عیان است.

رئیس جمهور یک دوره ای

لکن این نوع موضع گیری رئیس جمهور محترم جناب آقای هاشمی خبر از انشقاق ایشان از مقام معظم رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می دهد که نتیجه اش می شود فاصله گرفتن از ولایت فقیه و خیل عظیم ولایتمداران و همچنین فاصله گرفتن از طرفداران احزاب کارگزاران و اصلاحات و هوادارانشان است. بنابر این تحلیل می بینیم که امروزه تمامی تحلیلگران از اصولگرایان و اصلاح طلبان حتی تحلیلگران سطح پایینی همچون زیبا کلام عقیده دارند که آقای روحانی در دور بعد رای نخواهد آورد.

دستاوردهای ضعیف اقتصادی و پروژه عبور از روحانی

چرا که به خاطر عملکرد بسیار ضعیف کابینه آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد داخلی و گفتمان ضعیف سیاسی و همچنین مشخص نشدن عواید مذاکرات طبق بیان رئیس بانک مرکزی ایران نگاه مردم به آقای روحانی یک نگاه بدبینانه همراه با یاس و ناامیدی است.

لذا اندک اندک باید سال آینده را سال عبور از روحانی بدانیم. به نظر می رسد اصلاح طلبان در سال آینده به فکر یک گزینه جایگزین برای آقای روحانی باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">