خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

میخواهند ایران را در برزخ نگه دارند

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ب.ظ

مذاکرات هسته ایسعی می کنند جلوی رشد فزاینده اقتصادی ایران را بگیرند

از رصد اخبار [لینک] اینگونه بر می آید که طرف های غربی و آمریکا از رسیدن به توافق با ایران طفره می روند. تا امروز هرچقدر که ما در راستای حصول به توافق کوتاه آمده ایم آنها به همان اندازه پا را جلوتر نهاده اند تا جایی که خودشان معترف شده اند بازرسی از ایران یک مورد خاص و ویژه و فراتر از ان پی تی است. و موضوع اینجاست که آنها نمی خواهند که توافقی حاصل شود تا بحث تحریم های ایران به قوت خود باقی بماند. چراکه آنها به شدت از رشد اقتصادی ایران بیمناک هستند. یک ایران قدرتمند اقتصادی در منطقه خاورمیانه می تواند مدیریت سیاسی منطقه را به راحتی در دست بگیرد. بنابراین تا آنجایی که می توانند ایران را تحریم می کنند.

ایران هسته ای خواب همپینان غرب در خاور میانه را آشفته می کند

از طرفی زیر میز مذاکرات هم نمی زنند تا غنی سازی اورانیوم در ایران مانند روز قبل از مذاکرات نشود. چراکه یک ایران هسته ای می تواند برای اسرائیل و دولت متخاصم سعودی و دیگر همپیمانان آمریکا تبدیل به یک کابوس وحشتناک شود. بر همین اساس آنها شدیدا سعی می کنند تا مذاکرات را سخت و کش دار کنند. یک ایران قدرتمند هسته ای می تواند توازن سیاسی و معادله قدرت را در منطقه خاور میانه و مهمتر از آن شاهرگ حیاتی دنیا یعنی خلیج فارس بر هم بزند. از این رو غرب شدیدا تلاش می کند که ایران دوباره رو به غنی سازی اورانیوم نیاورد.

از یکسو خودشان می دانند نظام تحریم ها در حال زوال است. به همین خاطر آنها نخواهند توانست تحریم ها را به همین منوال نگه دارند. چراکه شرایط بسیار جذاب اقتصاد ایران آب از دهن بازرگانان اروپایی و آمریکایی سرازیر کرده است به طوریکه فقط کوچکترین احتمال لغو تحریم های ایران سیل جمعیت تجار غربی را به سمت ایران روانه می کند.

بر همین اساس آمریکا و متحدان غربی آن در یک دو راهی سخت گیر کرده اند و تمایل دارند که ایران را نیز در این برزخ نگهدارند. چراکه هم توافق و هم عدم توافق به سود آنها نیست.

باید مسئولین با هشیاری بیشتری در اتاق مذاکرات حاضر شوند

وقتی خود غربی ها اقرار می کنند که نظام تحریم ها تا کنون نتوانسته است جلوی پیشرفت ایران و نفوذ آن در خاور میانه را بگیرد صحبت های گزاف برخی از مسئولین محترم دولتی در خصوص "رفع تحریم کلید همه مشکلات" خیانتی بزرگ به ایران و تیم مذاکره کننده می باشد. مگر غیر از این است که ما از بدو شروع انقلاب اسلامی که به پرچم داری خمینی کبیر به وقوع پیوست توسط آمریکای مستکبر و دیگر همپیمانان آن تحریم شدیم؟ به طوریکه با شرایط بسیار سخت کمبود امکانات نظامی از میهنمان دفاع کردیم و آنقدر کار بر ما سخت شد که حضرت امام خمینی (ره) با دلخوری فراوان از برخی دوستان پذیرش قطعنامه را همانند نوشیدن جام زهر دانست؟ آیا آن همه تحریم ها توانست ذره ای ایران عزیز را به عقب براند؟ مگر غیر از این است که ایستادگی مردم در مقابل استکبار در شرایط سخت تورم در هشت سال دفاع مقدس ایران را به اینجا رسانده است که اکنون صاحب تکنولوژی های روز دنیا همانند سلول های بنیادی، تکنولوژی لیزر، تکنولوژی نانو، ساخت سدهای عظیم آبی و برقی، و هزاران تخصص دیگر که در این مقال مجال بازگوی آن نیست، شده ایم؟

پس چه لزومی دارد که از اخم دشمنان بترسیم؟ آنها روزی باید جوابگوی تمام ظلم هایشان باشند.

اما مسئولان و مدیران ما نباید طوری عمل کنند که عملکردشان در مذاکرات هسته ای و 5+1 در کارنامه تاریخی زندگی آنها لکه ننگی بر دامن خود و ایران اسلامی بر جای بگذارند.


پانوشت:

  1. واکنش آمریکا به مصوبه مجلس شورای اسلامی.
  2. آمریکا به بهانه مذاکرات هسته ای دنبال مهار ایران است.

نظرات  (۱)

۰۲ تیر ۹۴ ، ۰۶:۴۴ ســوز ستان
جالبه خودشون با حرف هاشون دارند امکان هرگونه پیشرفتی به سمت بُرد رو از تیم مذاکره کننده سلب می کنند بعد به هرکی انتقاد کنه انگ های مختلف می چسبونن!
بابا این ابتدایی ترین اصل دیپلوماسیه که به طرف مقابلت بگی من اگه این امتیاز رو به تو بدم توی کشورم من رو طرد می کنن پس مجبوریم هر چی ملتم می خواد رو تصویب کنیم!
این انتقادها هرچقدر که شدیدتر باشه به نفع شماست. یکم، فقط یکم سیاست بلد باشید لطفا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">