خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

اشتباه روحانی

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۷ ق.ظ

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایراندر اوایل ریاست جمهوری آقای روحانی یک مطلب نوشتم و در آن مطلب قید کردم که آقای روحانی اهل امتیاز دادن است. اگرچه با فیلتر کردن ان مطلب توسط اشخاص مسئول نمی توان چهره واقعیت را زیر نقاب فیلترینگ پنهان کرد.

اما امروز همگی به روشنی می دانیم طرف های غربی در مذاکرات همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند[لینک]، به هیچ اصول و عهدی پایبند نیستند. و دبه کردن برای آنها یک چیز عادی است. لکن معلوم نیست اصرار آقای روحانی و تیم هسته ای اش از کجا نشئت می گیرد؟

ولی بدون شک می توان دریافت که این خطای آقای روحانی در مذاکرات بیشتر از اینکه برای ایران نفعی داشته باشد به ضرر آبروی آقای روحانی تمام خواهد شد. چراکه مردم ایران در نهایت درخواهند یافت که مذاکرات هسته ای نه تنها منجر به رفع تحریم ها نشده است بلکه شدیدا با آبروی اقتدار ایرانی ها بازی کرده است. و این موضوعی است که به زودی مردم ایران را از آقای روحانی دلسرد خواهد کرد.

از طرفی زمزمه های روزنامه های حامی دولت خبر از بی برنامگی شدید اقتصادی دولت آقای روحانی می دهد و این موضوع آنقدر اسف بار است که نه تنها صدای اعتراض روزنامه های منتقد بلکه صدای روزنامه های حامی دولت را نیز درآورده است. [لینک استناد] و [لینک استناد] و [لینک استناد]
بدیهی است یک جریانی دارد از فرصت ریاست جمهوری آقای روحانی به نفع خودش برنامه ریزی می کند. این جریان جریانی است که در ادوار گذشته انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر کامیاب نبوده است. لذا فرصت چهار ساله ریاست جمهوری روحانی بسیار زمان مناسبی است تا این جریان دوباره قوای خود را برای انتخابات آینده جمع کند. و آقای روحانی به زودی به این موضوع پی خواهد برد چراکه این جریان در اخبار روزنامه ها و رسانه های خود این پیام را مردم می رسانند که آقای روحانی گزینه مطلوب آنها نیست. به همین خاطر دادن امتیازهای فراوان در مناصب دولتی به این طیف یکی از اشتباهات بزرگ روحانی است چراکه آقای روحانی گمان می کند به واسطه حمایت های این جریان سیاسی موفق به کسب آرای بیشتر شده است. اما با یک محاسبه ساده نتیجه می گیریم که پیروزی آقای روحانی ماحصل عدم ائتلاف و اتحاد اصولگرایان بود.

حال باید به این اندیشید که اگر احزاب اصلاح طلب و کارگزاران بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری آتی یک مرتبه گزینه ای غیر از آقای روحانی مطرح کنند حال آقای روحانی چگونه خواهد شد؟ نباید فراموش کرد که بسیاری از اصلاح طلب ها رای دادن به روحانی را همانند "اکل میته" (2) می دانستند.


پانوشت:

  1. سخنان صالحی در باره بدعهدی آمریکا.
  2. مجاز بودن خوردن گوشت مردار در شرایط اضطرار. (حکم شرعی)
  3. دولت دچار روزمرگی و بی برنامگی اقتصادی است.
  4. نگرانی معاون اول بعد از 18 ماه توقع آفرینی بی جا.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">