خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

محمد باقر قالیباف در اهواز + فایل صوتی

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۳:۳۵ ب.ظ

رفتم محل سخنرانی. شیوخ اهواز همه جمع بودند. تا حالا این همه شیخ (روسای قبایل) یکجا جمع ندیده بودم. خیلی محفل دیدنی بود. آدم رو یاد زمان صدر اسلام(1) می انداخت. اگرچه بهانه شهادت حضرت فاطمه بود اما مبحث کاندیداتوری قالیباف و بیعت سران و شیوخ عرب اهواز بود.
مکان حسینیه حاج نوروز در خیابان حافظ واقع در خبابان زند اهواز بود. جمعیت شاید 600 نفری می شد. سران قبایل با عزت و احترام و تشریفات خاصی می آمدند. به رسم مهمانی های اعراب قهوه تعارف می کردند. زمان زیادی معطل شدیم تا قالیباف آمد. در این فاصله زمانی برخی از حضار به صورت خودجوش یا برنامه ریزی شده اشعار حماسی در مدح حضرت عباس و حضرت زهرا (س) خواندند که با تشویق و تایید همه حضار شور مجلس را تشدید می کرد. وقتی قالیباف آمد در میان همهمه و خیل تجمع کنندگان تا وقتی که پشت میکروفون قرار گرفت قالیبافی ندیدیم. در ابتدای مراسم یکی از سران قبایل به رسم احترام و میهمان داری یک عبای سفید رنگ گران قیمت و یک شال سبز به قالیباف هدیه کرد.
انصافا این عبای سفید گران قیمت به این مرد خوش تیپ تهرانی آمد. قالیباف در ابتدا شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام را تسلیت گفت و بیان کرد که ما همه در محبت اهل بیت نقطه اشتراک داریم. او در ادامه گفت: من در این سفر گشتی در استان خوزستان زدم و از نارسایی ها خیلی ناراحت شدم و دیدم که با توجه به زحمات مدیران قبلی اما حق خوزستان آنگونه که باید و شاید ادا نشده شده است. لکن اگر ما استان خوزستان را بسازیم دو کار کرده ایم. اول اینکه استان خوزستان را ساخته ایم دوم کشور ایران را ساخته ایم. این جمله لپ کلام قالیباف بود. بعد از سخنرانی هم بدون معطلی برای پراکنده کردن مردم از دور قالیباف سفره پهن شد و به رسم عرب غذا "فتح"(2) دادند.
نکته قابل توجه داغ دل برخی از این سران قبایل بود مبنی بر نداشتن آب کشاورزی. یکی از این شیوخ به شدت در سخنرانی خود از بی آبی گله گرد آن هم در استانی که بزرگترین و پر آب ترین رودخانه ها را دارد. این شیخ گفت زمین های ما به دلیل بی آبی لم یزرع شده که سازمان منابع طبیعی در حال تصرف انهاست.
این بی آبی زمین های مردم در حالی است که دولت با یک برنامه ریزی استراتژیک در حال انتقال آب از سرچشمه های رودخانه دز به استان اصفهان و یزد است. و این در حالی است که آب اهواز و جنوب خوزستان به هیچ وجه قابل شرب نیست.

این فایل صوتی به صورت آماتور توسط خودم ضبط شده است. بابت صداهای اطراف از دوستان کمال معذت خواهی را دارم

پانوشت:
توضیح: این یک پست تبلیغاتی نیست. صرفا به صورت خبری کار شده است. و نشان از این نیست که بنده به آقای قالیباف گرایش دارم. صرفا خبری بود.
1- عزیزانی که برای بیعت با یک کاندید رئیس جمهور این همه عزت و احترام می گذارید! کجا بودید شما وقتی حضرت علی عاجزانه حضرت زهرا رو سوار مرکبی کرد و برای بیعت گرفتن تک تک درب خانه های صحابه پیغمبر رو زد. اما هیچ کس جوابی نداد و علی تنها ماند. همان کسانی علی رو تنها گذاشته بودند که در روز غدیر به علی "بخ بخ لک یا علی" گفتند. "بخ" به عربی یعنی تبریک.
2- فتح یا fattah یکی از غذاهای گران قیمت و بسیار خوشمز اعراب است که زیر برنج مقدار قابل توجهی گوشک گوسفند یا گاو به صورت پخته شده و بسیار خوشمزه قرار میگیرد. برنج ان هم باقالی پلو بود.
3- مشاهده متن کامل سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف
4- خلاصه سخنرانی دکتر محمد باقر قالیباف.
5- اصل خبر را در وبلاگ خورشید عالم تاب ببینید.

نظرات  (۲)

سلام
آقا ممنون که تشریف آوردید
این آقایونِ نامزد هم چه حالی میکنن با این بند و بساط نامزدی...
کاش این شیوخ بزرگوار، یه مراسم نومزدنگ هم انجام میدادند برای آقای قالیباف، تا حساب کار دستش بیاد(:D)
و انشالله که این آقای قالیباف(یا به قول شما،مرد خوش تیپ تهرانی) هم خالیباف نشود

بابت لینک هم ممنون.ببخشید که فراموش کردم.
سلام دادا
خونه نو مبارک!
والا منم بلد نیستم اونی رو که تو میگی!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">