خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

مقدمه: ای کاش آقایان فراموش نکنند که هرگاه بر مسندهای قدرت می نشینند رای همین مرز نشین ها و حاشیه های شهرها  بوده است که انها را بالا برده است. همین مردم پایین دستی که دل خوش کرده اند با شعارهای آبدار مسئولین. ای کاش مسئولین بدانند که اعتبار و آبرویشان را از همین پایین دستی ها گرفته اند. همانهایی که برای رای دادنشان هیچ انتظاری به غیر آبادی محل زندگی شان و اقتدار وطنشان ندارند.

پدافند غیر عامل چیست؟
پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که قبل از خطر انجام میگیرد و در هنگام بروز هرگونه تهدید طبیعی و غیرطبیعی (مانند جنگ) موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های حیاتی یک کشور می گردد.
بکارگیری اقدامات پدافند غیرعامل، موجب زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌گردد که با ارزش‌ترین سرمایه یک سازمان و قدرت ملی کشور می‌باشد.
دفاع غیرعامل موجب صرفه‌جویی کلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و سازه های بسیار گران قیمت می‌گردد.
دفاع غیرعامل، مراکز حیاتی و حساس (اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی، مواصلاتی، دانشگاهها، پالایشگاهها، نیروگاهها، بنادر، فرودگاهها، مجتمع‌های صنعتی و ...) را در برابر تهدید حفظ نموده، خسارات و صدمات را تقلیل و ادامه فعالیت و مقاومت در شرایط بحران و جنگ را ممکن می‌سازد.

شکل گیری پان ها عامل فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی
یکی از مشکلاتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه با آن روبه رو بوده است شکل گیری پان هاست (پان ترکیسم، پان کردیسم، پان عرب و دیگر پان ها). این پان ها که مبتنی بر قومیت گرایی و تعصبات نژادی و دینی است پس از انقلاب اسلامی یکی از ابزارهای فشاری بوده که با تحریک عوامل خارجی و سرویس های جاسوسی دشمن از قبیل موساد و سیا و همچنین سازمان جاسوسی انگلیس بر علیه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هر از چند گاهی مشکلاتی را به وجود آورده اند و هزینه هایی را روی دست نظام گذاشته اند. فلسفه وجودی این پان ها بر می گردد به نارضایتی مردم مرزنشین از وضعیت کمبود امکاناتی که دولت علت اصلی آن بوده است.

پیدایش شغل های سیاه به خاطر نبود امکانات اشتغال
به وجود آمدن شغل های سیاه و غیر قانونی مرزی نیز یکی از دلایل نبود امکانات اشتغال و کسب و کار در مرزهای ایران است. مشاغلی مثل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و نا امنی های جانی از قبیل دزدی، آدم ربایی، قتل، زورگویی و تجاوزهایی که به نوامیس مردم می شود همه ناشی از بیکاری و عدم توجه دولت به اقتصاد استان های مرزی و شهرهای مرزی می باشد.  از یک طرف نبود فضای اشتغال مناسب، نبود زیرساخت های کشاورزی و عدم رونق کشاورزی، عدم توجه دولت و بانک ها به مبحث اشتغال و بنگاه های زود بازده و از طرف دیگر کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی، راه های نامناسب بین شهری در شهرهای مرزی و عدم امنیت در برخی از نقاط مرزی کشور، کمبود یا عدم کیفیت پارک های تفریحی مناسب همگی باعث شده تا جمعیت شهرها دستخوش تغییر و تحول شده و سیل جمعیت از سمت شهرهای مرزی به سمت مراکز استان ها روانه شود. این مهاجرت های اجباری که ناشی از عدم امکانات در شهرهای مرزی می باشد منجر به مشکلات عدیده دیگری از جمله دزدی و اعتیاد و بزه های اجتماعی در مراکز و شهرهای پرجمعیت استان می شود.

گرایش به مذاهب و فرقه های ضاله و انحرافی
به خاطر عدم توجه به مقوله فرهنگ سازی دینی

یکی دیگر از مشکلات کمبود امکانات در شهرهای مرزی، گرایش مردم به مذاهب ضاله، کاذب و انحرافی از قبیل مذهب علی اللهی، بهائیت و بابیت است که ناشی از عدم توجه دولت و مسئولین به مقوله فرهنگ و عدم برنامه ریزی برای ترویج عقاید اسلامی و تعمیق باورهای مذهب تشیع است. یکی از دلایل رشد این مذاهب انحرافی توجه کشورهای ثروتمند عربی به اقشار مستضعف و فقیر و حاشیه نشین شهرهای مرزی است. بیمارانی که مورد غفلت دولت و سازمان های تامین اجتماعی و بیمه می شوند با صرف هزینه های مربوطه از طریق عوامل سرویس های جاسوسی و نفوذی این کشورها پس از مداوا و درمان نه تنها شخص مریض بلکه خانواده و کل طایفه به این ادیان دعوت و گرایش داده می شوند. این خلاء همان دریچه گشادی است که دولتمردان از آن غافل شده اند.

نفوذ سازمان های جاسوسی با استفاده از خلاء های موجود
این مسائل و مشکلات همه ناشی از عدم توجه پایتخت نشینان به مرزنشینان است که زمینه ای را فراهم کرده است تا سازمان های جاسوسی کشورهای بیگانه برای جذب دل های مردم ساکن در مرزهای ایران اقدام به تشکیل گروهک ها و تشکیلات زیر زمینی بکنند تا روزی بتوانند از آنها برای تنش زایی و فشار بر دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده بکنند.
در حال حاضر در استان خوزستان یکی از دغدغه های اصلی فعالین جنگ نرم، گرایش مردم روستاهای حواشی شهر اهواز به فرقه ضاله وهابیت است و در این خصوص گاهی آمارهای تکان دهنده ای اعلام می شود که قلب دلسوزان نظام را می سوزاند و دشمن را شاد می کند.

آقای روحانی لطفا توجه بفرمایید
آنچه که ما از دولت محترم و شخص محترم رئیس جمهور منتخب ایران جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین روحانی خواستاریم توجه به استان های مرزی و تاکیدا شهرهای مرزی است. بدون شک بازسازی شهرهای مرزی از طریق ایجاد بازارچه های مرزی مناسب برای جلوگیری از قاچاق کالا، و همچنین آبادکردن راه های ارتباطی به این شهرها و ایجاد تسهیلات برای رونق هرچه بیشتر کشاورزی و همچنین دایر کردن کارگاه ها و بنگاه های زودبازده و همچنین فضاسازی پارک ها و ایجاد مناطق گردش گری از طریق توسعه درختکاری و جنگل های مرزی نه تنها جلوه ایران را برای توریست ها و گردشگران خارجی آب و رنگ دیگری می بخشد بلکه دل های مردم مرز نشین کشور خودمان و کشورهای همجوار را نیز به سمت حکومت ایران اسلامی سوق می دهد. این گرایش و تمایل قلب ها یکی از آرزوهای هر کشور می باشد که نه تنها منافع اقتصادی بلکه منافع سیاسی را نیز از پی دارد. بدون شک رونق اقتصادی مرزی باعث جلب توجه کشورهای همسایه برای ایجاد فضای مبادلات اقتصادی و تجاری خواهد بود و از طرف دیگر باعث انسداد خلاء های نفوذی سازمان های جاسوسی می شود.
امید است که دولت آقای روحانی و کابینه محترم ایشان با عنایت و توجه به مناطق محروم استان های مرزی در راستای ایجاد اتحاد ملی و انسجام سیاسی به شعار حماسه اقتصادی و توسعه سیاسی مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند و برگ زرینی در عرصه خدمت رسانی به مردم ایران عزیز را در کارنامه خود ثبت نمایند.
پانوشت:
1- لینک مطلب در پایگاه خبری عروج.
2- لینک مطلب در پایگاه خبری نذیر نیوز.
3- لینک مطلب در وبلاگ یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۶
فلان الملک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">