خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

به قول شاعر:
گاهی بساط عیش خودش جور می شود
گاهی به صد مقدمه نا جور می شود.

 

یک روز قبل با آقای غفاری و آقای شهباز نشستیم طی یک جلسه خیلی عالی تصمیم گرفتیم که در برنامه فردا (روز چهارشنبه بعد از ظهر که خبرش را اینجا کار کردیم) چه بگوییم و برنامه را چطور تنظیم بکنیم. به خیال خودمان قرار شد که چه بگوییم و چه نگوییم.

در آن جلسه خصوصی چقدر من به دوستان تاکید کردم که حتما مبحث پخش کلیپ را جدی بگیرند. پخش صحبت های مقام معظم رهبری و کلیپ های برخی سخنرانان بسیار می تواند در ابتدای جلسه به عنوان مقدمه به این نشست محتوا بدهد.
من از آن جلسه خصوصی بابت صحبت هایی که شد خیلی راضی بیرون امدم. نکات مطرح شده توسط آقای شهباز یادداشت شد و قرار شد که در جلسه مطرح شوند.
اما روز مقرر (امروز چهارشنبه ساعت 18) وقتی وارد سالن جلسه شدم دیدم که ای دل غافل. قبلا گروهی دیگر دستگاه ویدئو کنفرانس را به جلسه دیگری برده اند. خیلی توی ذوقمان خورد. نه تنها مبحث پخش صدا و کلیپ روی هوا شد بلکه نمایش وبلاگ ها نیز با مشکل روبه رو شد. همه اینها یک طرف از طرف دیگر دیدیم که اینترنت سالن هم قطع است.
همه این ها را بگذارید کنار آن که دوستان هم سر وقت حاضر نمی شوند. همه اینها باعث می شود تا کیفیت جلسه پایین بیاید. به طور مثال جلسه ما با نیم ساعت الی 45 دقیقه تاخیر شروع شد همین باعث شد تا وقت زیادی را از دست بدهیم.
اما همانطور که قول داده بودیم در این جلسه سخنرانی داشتیم که کل نواقص جلسه را پوشش داد. جناب آقای مهندس احسان بیگ زاده استاد دانشگاه و متخصص در آی تی. به جرات می توانم بگویم نه تنها یکی از نوابغ استان خوزستان بلکه یکی از نخبه های کشوری است. من از صحبت های ایشون لذت فراوان می بردم.
چراکه نه تنها از نظر علمی شخصی مسلط بود بلکه خیلی شمرده و شیوا و خودمانی صحبت می کرد. آقای مهندس بیگ زاده بدون هیچ چشم داشتی خالصانه برای ما حرف می زد. در صحبت هایش هوش فراوان، ذکاوت و تخصص بالای او خود نمایی می کرد. خیلی به خودم بالیدم که همچین شخصی در استان خوزستان جزو اساتید دانشگاه ماست و از طرفی مغرور شدم به اینکه چنین شخصی در جلسه وبلاگ نویسان حضور پیدا کرده است.
جالب است که بدانید آقای مهندس بیگ زاده جمله به جمله که صحبت می کرد بهت و حیرت حاضران را بیشتر بر می انگیخت. او از پیچیدگی های فضای مجازی گفت و از شرکت های 9 گانه ای سخن گفت که به عنوان ستون فقرات اینترنت در کل دنیا محسوب می شوند و از درآمدهای میلیارد دلاری و نجومی انها حکایت کرد.
آنجا برای من جالب بود که آقای مهندس از نحوه کارکرد پهپادی سخن گفت که دانشمندان ایرانی توانستند سیستم این پهپاد (پرنده هدایت پذیر از راه دور) را هک کنند و با یک شگرد بسیار زیبا آن را روی زمین بنشانند. چیزی که در مخیلیه من نمی گنجید اما از چگونگی حل این معما توسط نخبه های ایرانی شگفت زده شدم.
هیچ می دانستید که این پهپاد به چهار طریق کنترل و هدایت می شده است؟
1- از طریق پایگاه نظامی آمریکایی بگرام در خاک افغانستان
2- از طریق کنترل از داخل خاک آمریکا
3- از طریق ماهواره
4- در نهایت درصورتی که ارتباط این سه گزینه با پهپاد قطع می شده به صورت هوشمند این پرنده به پایگاه نظامی بگرام بر می گشته است.
5- اما در مرحله آخر اگر این هواپیمای بدون سرنشین در صورتی که توسط ایران کنترل می شده است و راه خود را گم کند و در پایگاه نظامی بگرام فرود نیاید توسط یک سیستم هوشمند هواپیما منفجر می شود.
از طرفی این هواپیما اطلاعات جمع آوری شده را پس از رمز گذاری به آمریکا ارسال می کرده است.
اما من بنا ندارم تا بگویم که آقای مهندس بیگ زاده در خصوص نحوه هک کردن و نشاندن این هواپیما در خاک ایران بدون اینکه منفجر شود، توسط دانشمندان ایرانی در ان جلسه زیبا چه گفت! چرا که دوست ندارم عطش شما برای شنیدن صحبت های این نخبه خوزستانی کم شود.
اما در خصوص آقای مهندس بیگ زاده فقط می توانم بگویم که اگر دولت و نظام قدر ایشان را بداند باید هرچه سریعتر برای ایشان محافظ خصوصی استخدام کنند.
آنقدر آقای مهندس حرف برای گفتن داشت که مثل کبوتری درون قفس فقط خودش را به دیوارها می کوبید چراکه حجم عظیم اطلاعاتی که دوست داشت به ما بگوید او را سر درگم کرده بود. آنقدر که نمی دانست باید از کجا شروع کند. او از نحوه جاسوسی موبایل ها گفت و افزود که این موبایل ها جاسوسهای همراه شما هستند.
اما آنقدر حرف ها و مطالب و صحبت های آقای احسان بیگ زاده فراوان بود که به درخواست خود بچه ها مقدمه ایشان آنقدر ادامه پیدا کرد که به اصل موضوع جلسه که همان بررسی و چگونگی برنامه ریزی و کارکرد شبکه های اجتماعی بود، نرسیدیم. و این موضوع موکول شد به جلسه های آتی.
و اما به جرات می توانم بگویم آنقدر حافظه داخلی این استاد حجیم است که ورق زدن این کتاب شاید یک سال طول بکشد.
پانوشت:
1- این جلسه همانند جلسات قبل در سالن جلسات بسیج اساتید دانشگاه چمران برگزار شد.
2- اگرچه دوستان با تاخیر آمدند، اما برعکس جلسه قبل که برخی صندلی های سالن جلسات خالی مانده بود، اینبار تمام صندلی ها پر شد و من نگران کمبود جا و صندلی بودم.
3- عکس های این جلسه را اینجا ببینید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۴
فلان الملک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">