خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

آمریکا در دام دمکراسی روسیه

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷ ب.ظ
مقدمه
برعکس انگلیسی ها آمریکا انسان های دور اندیشی نیستند. نفوذ صهیونیسم در دولت آمریکا و تعصبات افراطی آنها در دین یهود و آموزه های غلط و تحریف شده تورات باعث شده تا آمریکا هزینه های گزافی را به لحاظ مالی پرداخت کند. اما آن چیزی که عدم دوراندیشی امریکایی ها را اثبات می کند عدم توانایی مدیریت صهیونیست هاست. به طوری که نفوذ این جریان مخرب و افراطی تصمیم گیری در امر خاورمیانه را از دست امریکایی ها خارج کرده است. بر این اساس آمریکایی ها مجبورند طبق خواسته یهود برای آن چیزی که منافع خود می خوانند به سوریه حمله نظامی کنند. اما این جنگ بر خلاف جنگ عراق یک جنگ عادی نیست.
شکست در سوریه
اخبار زیادی حکایت از شکست معارضان در سوریه دارد. این معارضان که نیروهای گسیل شده از اردن و قطر و عربستان و ترکیه هستند و توسط این کشورها تغذیه می شوند نخواهند توانست در سوریه برای طولانی مدت جنگ کنند. چراکه انها از کشور دیگری امده اند. از طرفی آمریکا نیز به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و فشار مردم از داخل و فشار افکار عمومی دنیا از بیرون نمی تواند حمایت های اقتصادی و جنگ افزاری از شورشیان و مهاجمان را بیشتر از این ادامه دهد. آمریکا امیدوار بود تا با یک حمله تمام عیار ترازوی جنگ را به نفع معارضان تغییر دهد تا انها بتوانند در شرایط نامتوازن قوا جنگ را به نفع خویش ادامه دهند. به همین خاطر نیروهای ارتش سوریه با حمایت های ایران و حزب الله لبنان توانست تا حد قابل توجهی نیروهای مهاجم و جنگ طلب را به عقب برانند و مقدار زیادی از مناطق را از اشغال انان خارج کنند.
سر در گمی امریکا
از یک طرف شکست نیروهای معارض تکفیری عربستانی و اردنی و ترکیه ای هم شکست این کشورهاست و هم شکست اسرائیل است. چرا که پیروزی سوریه منجر به اقتدار نظامی این کشور در منطقه خواهد شد و از طرفی کشورهای مداخله ککننده در جنگ نه تنها خوار و ذلیل می شوند بلکه منابع مالی فراوانی را که در جنگ هزینه کرده اند بر باد رفته می دانند. این موضوع را بگذارید کنار این قضیه که اگر این نیروها در سوریه شکست بخورند همه تقصیرها از طرف کشورهای شرکت کننده در جنگ به گردن امریکا بابت عدم حمایت های مالی و جنگی خواهد افتاد و این باعث کاهش شدید اعتبار آمریکا در خاورمیانه و کشورهای حامی آمریکا خواهد شد. چراکه صفت ابر قدرت بودن امریکا در دنیا زیر سوال خواهد رفت.
از طرفی ترس از جنگ مبهم مانع می شود تا آمریکایی ها بتوانند در این خصوص به تصمیم قاطعی برسند. تعویق جنگ نشانگر اختلافات شدید داخلی در آمریکاست. حال ما می دانیم دولت مردان آمریکایی با هم به شدت بر سر مسئله جنگ در سوریه اختلاف نظر دارند. البته به نظر می آید که بیشترین اختلاف نظر انها بر سر امنیت اسرائیل است. چرا که سوریه به پشتیبانی ایران و روسیه و حزب الله به عنوان خط مقدم جنگ تهدید کرده اند که در جنگ هیچ خط قرمزی برای آمریکا نمی شناسند و همچنین جنگ در مرزهای سوریه محدود نخواهد شد. این یک اشتباه استراتژیک از طرف امریکاست که در سرتاسر خاورمیانه منافع خودخوانده خود را گسترانیده است. به یقین اقتصاد آمریکا کتکی به اقتصاد خاورمیانه است. و انچه که مبرهن است تمام نقاط ضعف استراتژیکی آمریکا در تیررس ایران می باشد. این همان کابوس وحشتناکی است که آمریکایی ها شدیدا از آن می ترسند.
آمریکایی ها و بیماری اسکیزوفرنی
به همین خاطر امریکا در جنگ با سوریه دچار یک بلوف تاریخی شد. دقیقا مثل همان مارمولکی که در اثر بیماری اسکیزوفرنی ادعای تمساح بودن می کرد.
پرهیز از جنگ و تشدید اختلافات با اسرائیل
اما امریکا در این شطرنج سیاسی از طرف روسیه کیش شد. آمریکا در این کیش پذیرفت که اگر سوریه قبول کند که تسلیحات شیمیایی اش تحت نظارت بازرسان سازمان ملل قرار بگیرد دست از جنگ خواهد کشید. این فرار سیاسی اگرچه از نظر عواقب مالی و اعتباری به نفع آمریکا شد، اما منجر به تشدید اختلافات با اسرائیل شد. اگرچه بعید به نظر می رسد این اختلافات رسانه ای شود، ولی حقیقتی انکار ناپذیر است چراکه اسرائیل موجودیت خود را از طرف سوریه و ایران و حزب الله در خطر می بیند.
فرصت استثنایی برای سوریه و ایران
حال با توجه به پذیرفتن پیشنهاد روسیه از طرف آمریکا و فرایند طولانی بررسی دیپلماسی این پیشنهاد یک فرصت استثنایی برای سوریه به وجود امده است تا در این جنگ مناطق بیشتری را آزاد کند و نیروهای متخصام و متجاوز را به عقب براند. این وقت کشی همان چیزی است که ایران و سوریه می خواستند. حال نباید سوری ها به دشمن امان بدهند و هرچه سریعتر آنها را عقب برانند. اگرچه بنده پیش بینی می کنم که درصورت شکست کامل نیروی های تکفیری و نمایندگان آمریکا و اسرائیل در سوریه یا طولانی شدن جنگ، آمریکا شخصا وارد جنگ شود که در این صورت مقدمات نابودی اسرائیل در خاور میانه فراهم خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">