خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

وقتی ولایت فقیه نباشد اوضاع می شود مثل مصر

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳ ق.ظ


هرچه اخوان المسلمین کاشته بود آقای مرسی پنبه کرد. پیش خودش خیال کرد اگر می خواهد همه را فریب دهد باید شعارهای قشنگ بدهد و آنطور عمل کند که مخالفین دوست دارند. اشتباه اخوان المسلمین هم این بود که فکر می کردند کسی را باید وارد میدان سیاست کنند که رای سلفی ها را هم در سبد خویش داشته باشد. از اوضاع هم بر می آید که در مصر هیچ چهره کاریزمایی وجود ندارد تا حرفش برای همه سند باشد. ارتش که تحت الامر ریاست جمهوری است به راحتی برای خودش تصمیم می گیرد و کودتا می کند. این همان ارتشی بود که مرسی می توانست فرمانده هانش را تغییر دهد تا بدنه نظامی ها هم با دولت همراه باشد و هم تابع امر باشند. ولی چه فایده وقتی مرسی برای خودش پز روشنفکری می دهد می بینیم که کادر باقی مانده از حسنی مبارک مرسی را قبول ندارند.

از نحوه عقب نشینی ارتش در برابر مردم در زمان حسنی مبارک هم می شد فهمید که این عقب نشینی یک سیاست تاکتیکی است که در پشت پرده آن آمریکا و به احتمال زیاد اسرائیل قرار دارد. حالا هم دقیقا همان شد که آمریکا می خواست. یک کودتای غافلگیر کننده. حال اسلامگراها و اخوان المسلمین در دام حقارتی هستند که آمریکا برای آنها پهن کرده است.

حال چه کسی تصور خواهد کرد که اخوان المسلمین خواهد توانست به قدرت باز گردد؟ 

اما سیاست اعتراض های مدنی که در ایران برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی جواب نداد هنوز در مصر جواب می دهد. باید بر این هشیاری اعراب بارها و بارها تاسف خورد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۶
فلان الملک

اخوان المسلمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">