خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

پیام ابوبکر البغدادی

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۱۸ ب.ظ

مقدمه:
در دنیای سیاست هر حرف یک پیامی در بردارد که آن پیام در باطن سخن پنهان شده است. اگرچه در ادبیات پیام ها هرچند طعنه و کنایه باشد در ظاهر کلام به خوبی نمایان است لکن در دنیای سیاست کمی مفاهیم پیچیده تر به نظر می رسد.
امروزه در سطر اخیار از ابوبکر البغدادی پیامی منتشر شده است با این مضمون: با همه جهان می جنگیم. [لینک]
اما باید از خود سوال کنیم چرا ابوبکر البغدادی امروزه چنین پیامی را مخابره می کند؟
همه دنیا بر این شهادت می دهند که آمریکا در عراق پس از ده سال جنگ فرسایشی شکست خورد تا اینکه ناچار به ترک خاک عراق شد. اگرچه آنان منابع نفتی عظیمی را غارت و چپاول کردند اما ثروت های نفتی عراق به این زودی ها پایان پذیر نیست. و این چیزی نیست که آمریکا و استکبار بخواهد آن را به آسانی فراموش کند.
لکن منابع نفتی سرشار عراق و شکست سیاسی آمریکا در عراق مبنی بر جایگزینی یک حکومت آمریکایی و همچنین نفوذ بی بدیل سیاسی ایران در عراق دوباره آمریکا را به فکر اشغال مجدد عراق فرو برد.
وضعیت درهم پیچیده کشور عراق چه از نظر سیاسی و دینی و فرقه ای، هم به گونه ای است که به راحتی می توان اوضاع آن را آشفته کرد. به همین خاطر زمینه بسیار مساعدی برای اسکان تروریست های تکفیری که از عربستان سعودی و دیگر کشورهای دست نشانده عربی با برنامه ریزی اسرائیل و آمریکا و انگلیس حمایت می شوند می باشد.
قدرت گرفتن جریان تشیع در عراق و نگرانی فوق تصور اسرائیل از این بابت هیچ راه گریزی برای آمریکا باقی نمی گذاشت که بخواهد دوباره اوضاع عراق را آشفته کند. لکن با توجه به تجربه 10 ساله اشغال عراق و تلفات و هزینه های مالی گزافی که به آمریکا تحمیل شده بود منجر گردید تا اینبار به فکر راه حل های ارزانتری باشند.
چه چیزی بهتر از جنگ داخلی؟
باید راه حلی اتخاذ می شد تا مسلمان ها را به جان هم بیندازند.  و در راستای این هدف داعش بهترین گزینه بود. تازه مسلمان های زندانی شده در گوانتانامو و دیگر زندان های مخوف آمریکا در دیگر نقاط دنیا که تحت شدیدترین شکنجه های روحی و روانی قرار داشتند با یک برنامه ریزی بسیار دقیق تبدیل به وحشی ترین حیوانات درنده خویی شدند در راستای تشکیل داعش. داعشی که دقیقا مو به مو اهداف آمریکا و اسرائیل را در منطقه خاور میانه پیاده کند.
تجزیه کشورهای اسلامی یکی از مهمترین اهداف آمریکا برای تضعیف جریان شیعه است
یکی از اهدافی که گروه تروریستی داعش به نمایندگی از آمریکا در پی آن است تضعیف توان انسانی شیعه و پس از آن ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی از طریق کشتار وحشیانه قومیت ها و پیروان ادیان و مذاهب (مسیحی و سنی و شیعه و ایزدی و ...) و پس از آن تجزیه کشور تضعیف شده عراق بر مبنای اقلیت ها و مذاهب است.
اما همانطور که می دانیم پس از شکل گیری داعش و حمله به سوریه و پس از آن عراق، با مدیریت انقلاب اسلامی گروه های داوطلب مردمی عراق با دست توانای سردار ایرانی شکل گرفت که منجر به کنترل داعش و ممانعت از پیشروی آنان شد. گروه های مردمی یا جیش الشعبی در عراق و سوریه با فرمول ایرانی آنقدر به خوبی کار خود را شروع کردند که هرچقدر که پیشتر می رفتند بیشتر دشمنان اسلام را مایوس می کردند. آنها نه تنها گروه های معارض سوری را کنترل کردند بلکه در پیروزی های پی در پی در عراق هر روز فتح تازه ای را به ارمغان می آورند.
حال ابوبکر البغدادی در حالی دم از شجاعت و پیروزی می زند که در مبارزه های اخیر خود با نیروهای مردمی عراق نه تنها کامیاب نبوده بلکه تلفات سنگین انسانی هم داده است. به همین خاطر دست به ارسال یک کد می زند. او به صراحت دم از جنگ با تمام دنیا می زند و نه تنها دنیا را تهدید می کند بلکه می داند برای اینکه بهانه حضور مستقیم ائتلاف همپیمانان آمریکا را فراهم کند باید دست بر روی نقطه حساس آنها یعنی اسرائیل بگذارد. او اسرائیل را نیز تهدید کرده است و وعده آزادی فلسطین  را داده است. اما این دروغی بیش نیست. چراکه قرار است آمریکا دوباره به طور مستقیم نیروهای نظامی خودش را وارد خاک عراق کند. به همین خاطر ابوبکر البغدادی مامور می شود تا اسرائیل و آمریکا را تهدید کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">