خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

اسراف کاران و برادران شیطان

چهارشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ب.ظ

واردات بی رویه در دولت تدبیر و امیدإِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِرَبِّهِ کَفُورًا

سوره اسراء آیه 27

متاسفانه بی تدبیری در دولت آقای دکتر روحانی به اوج خود رسیده است. چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی. چه در مذاکرات هسته ای و چه در رعایت اعتدال بین جریان های سیاسی.

آقای دکتر حسن روحانی از یک سو مدعی باز گذاشتن فضای انتقاد و نقد پذیری است و از یک سو منتقدان را مشتی بی سواد و ترسو و بزدل و دلواپس می نامد. از یک سو از ممیزی رسانه ها انتقاد می کند و از سوی دیگر دهان رسانه های منتقد را با عدم پرداخت یارانه هایشان می بندد. از یک سو سخن از خروج از رکود می زند و از سوی دیگر مواجه با نامه وزرای خود در خصوص شرایط بحرانی رکود می شود.

از یکسو دم از حمایت از تولید می زند و از سوی دیگر با واردات بی رویه محصولات تولیدی و کشاورزی مانند شکر و برنج و ... در زمان برداشت کمر کشاورزان و کارخانه های مربوطه را می شکند. [لینک]

آخر دور ریختن چندین هزار تن سیب زمینی به بهانه حفظ قیمت بازار در کجای اسلام آمده است؟ آقای روحانی شما مبلغ دینی هستید در کجای سیره اهل بیت و کجای قرآن ماحصل زحمت و عرق جبین کشاورزان را امحاء کرده اند؟؟؟

این چه سیاست شیطانی است؟ اگر شما حقیقتا دلتان به حال بازار کشاورزی و کشاورزان سوخته است چرا در زمان برداشت محصولات کشاورزی به جای استفاده از محصولات داخلی مشابه آن را ار خارج وارد می کنید؟

  1. آیا نمی توانستیم به جای امحاء چندین هزار تن سیب زمینی آنها را فریز می کردیم تا در موقعی از سال که فصل سیب زمینی نیست آنها را مصرف می کردیم؟
  2. آیا نمی توانستیم سیب زمینی ها را به کشور عراق یا افغانستان یا پاکستان و دیگر کشورهای همسایه یا به روسیه صادر می کردیم و موجبات ارز آوری می شدیم؟
  3. آیا نمی توانستیم با فروش ارزان به کارخانه های چیپس و پفک این سیب زمینی ها را به محصولات فرآوری شده تبدیل می کردیم تا ماندگاری و عمر آن نیز افزایش پیدا کند؟
  4. اصلا فرض کنید هیچ کدام نشود. مگر در تهران یا تبریز و مشهد سیب زمینی ارزان است؟ اجازه بدهید مردم رایگان سیب زمینی بخورند. چه می شود مگر؟ شما که می خواستید دور بریزید بدهید مردم بخورند.
  5. واقعا امکان پذیر نبود در مناطق پایین شهری این سیب زمینی ها بین مردم تنگدست رایگان توزیع شود؟ نکند نگران بودید همان انگی را که به احمدی نژاد به خاطر توزیع رایگان سیب زمینی هایی که مازاد بود، زدید به خودتان نیز بزنند؟

ما از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر حسن روحانی می خواهیم تا به شعار تدبیر و امید در اقتصاد و سیاست جامه عمل بپوشاند.


پانوشت

  1. امحای 1700 تن سیب زمینی و رانت خواری در واردات برنج
  2. تعطیلی کارخانه ها در دولت روحانی به خاطر واردات بی رویه شکر.
  3. مازاد هفتصد هزار تن شکر در انبارها.
  4. دولت از واردات بی رویه برنج جلوگیری کند
  5. اصرار دولت بر واردات بی رویه برای چیست؟
  6. تولید داخلی برنج قربانی واردات بی رویه
  7. با وجود تولیدات برنج واردات بی رویه هنوز ادامه دارد.

نظرات  (۲)

چرا به عراق؟ در همین جا توزیع میکردند. ما همسایه ای داریم که نون ظهر و شب شان را با سیب زمینی میخورند.
--------
با:
جملات کوتاه تقدیم به بیحجاب ها
سلام برادر لطف کردید که سری به ما زدید منتظرم سری بزنید و نوشته ای دیگر را بخوانید
باز ما را از این نقدهایتان دریغ نکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">