خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

برایم پیغام گذاشته است که درست است حرف زور می زنند ولی چرا باید همه چیزمان را فدای انرژی هسته ای کنیم؟ من پاسخش را در وبلاگش دادم. ولی از آنجایی که فکر می کنم باید کمی بیشتر در این رابطه بحث شود در این خصوص کمی مبحث را بازتر می کنم. اما فقط کمی ...
در پست قبلی (1) من با استناد به آیه های از قرآن کریم اشاره کرده بودم که یهود و نصاری از مسلمان ها راضی نمی شوند تا اینکه کاملا از دینشان پیروی کنیم. " وَ لَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ... این سخن قرآن است (2). در حقیقت این آیه اشاره دارد به اینکه هرچه قدر مسلمان ها خواسته های یهود و نصاری را برآورده کنند آنها قانع نمی شوند و یک قدم جلو می آیند و خواسته دیگری را مطرح می کنند. تا آنجایی که به گفته قرآن، مسلمان ها کاملا اسلام را کنار بگذارند و از دینشان پیروی کنند. در یک آیه دیگر هم خداوند متعال فرموده است: وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ یعنی آنقدر با شما می جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند.
به استناد این دو آیه نتیجه می گیریم که عقب نشینی از مقاومت (در سطح کلان و به هر شکلی چه اقتصادی و چه سیاسی) در مبحث غنی سازی اورانیوم به منظور رفع تحریم ها یک سخن غلط اندر غلط است. چراکه نه در تاریخ سابقه داریم و نه بعد از انقلاب دیده ایم که دشمنان غربی ما اندکی حسن نیت داشته باشند. روی این سخن قرآن هم تاکید کرده است که یهود و نصاری آنقدر با ما خواهند جنگید تا اینکه نهایتا ما را از دینمان جدا کنند و پیرو خودشان کنند. پس چرا باید خیال کنیم که دشمنان با تعلیق یا تعطلیل غنی سازی اورانیوم دست از سرمان برخواهند داشت؟
مگر ما چه کار کرده بودیم که باید در زمان صدام (لعنة الله علیه) باید به مدت 8 سال مورد تجاوز نظامی قرار می گرفتیم؟ مگر ما چه کار کرده بودیم که هواپیمای غیر نظامی ما بر فراز خلیج فارس توسط ناوهای نظامی آمریکایی سرنگون شود؟ و هزاران سوال دیگر. مگر بعد از انقلاب بار اول است که تحریم می شویم؟
فرض کنید غنی سازی تعلیق شود بعد می گویند از لبنان و حماس و حزب الله حمایت نکنید وگرنه تحریم می شوید! اگر عقب نشینی کردیم خواهند گفت: باید کارخانه های موشک سازی و سلاح سازی را در ایران تعطیل کنید. و همینطور آنقدر قدم به قدم جلوتر می آیند که روزی برسد که به تعبیر قرآن بگویند که باید از دینتان دست بکشید.
مگر نه این است که در سوره هود آیه 112 خداوند به پیغمبر (ص) دستور می دهد: «فاستقم کما أمرت و من تاب معک و لا تطغوا إنه بما تعملون بصیر» در روایاط آمده است آنقدر بار این آیه سنگین بوده است که پیغمبر را پیر می کند. ترجمه: پایدار باش چنان که فرمان یافته اى و هر که با تو سوى خدا آمده نیز، و سرکشى نکنید که او به اعمال شما بینا است. (3)
بدون شک خداوند کریم کسانی را که در راهش جهاد می کنند و استقامت می کنند و صبر می کنند دوست دارد و یاری می رساند. چرا که پیروزی نتیجه حتمی استقامت است:

إِنِّی جَزَیْتُهُمُ الْیَوْمَ بِمَا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائِزُونَ

من امروز آنان را در برابر صبرى که [نسبت به مسخره و خنده شما] کردند پاداش دادم که همه آنان کامیابند(مومنون/111)

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

اى اهل ایمان ! [در برابر حوادث] شکیبایى کنید ، و دیگران را هم به شکیبایى وادارید ، و با یکدیگر پیوند و ارتباط برقرار کنید و از خدا پروا نمایید تا[بر موانع راه سعادت] پیروز شوید . (ال عمران/200)

خداوند در قرآن بیان می داردکه پیروزی نهایی پیامبران فقط در اثر صبر و استقامت بود.

انَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ

بى‏تردید کسانى که گفتند : پروردگار ما خداست ؛ سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل مى‏شوند [و مى‏گویند :] مترسید و اندوهگین نباشید شما را به بهشتى که وعده مى‏دادند، بشارت باد.(فصلت/30)



پانوشت:
1- پست قبلی متاسفانه در مرحله اول توسط اشخاصی که نامشان را نمی دانم بدون اخطار و یا اطلاع قبلی از وبلاگم حذف شد. اما من بلافاصله مطلب را دوباره ارسال کردم. اینبار مطلب بنده فیلتر شد. که مجبور شدم اصل مطلب را دوباره در وبلاگ قرار دهم. به همین خاطر شما می بینید که مطلب قبلی بنده تکرار شده است. در اصل وقتی شما روی مطلب اولی (مطلب قدیمی تر) کلیک کنید خواهید دید که فیلتر شده است.
2- سوره بقره آیه 120 می فرماید:
وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ ﴿۱۲۰﴾
ترجمه: و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى بگو در حقیقت تنها هدایت‏خداست که هدایت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى که تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پیروى کنى در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت (۱۲۰)
3- منبع: اهمیت استقامت از دیدگاه قرآن کریم.
4- فاستقم کما امرت.
5- سخت ترین آیه قرآن .
6- استقامت در ویکی فقه .
7- معیارهای قرآنی و روایی انتخاب اصلح .
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۲
فلان الملک

نظرات  (۱)

۰۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۲ امین زارع
سلام.
حرف شما صحیحه و بنده هم کاملا قبول دارم. اما دوست عزیز، مقاومت از نظر شما یعنی همین که یک عمر خودمون رو تو زندان محبوس کنیم و مردم مون رو با سختی و مشکلات عادت بدیم؟
چرا همیشه باید برگ برنده، دست دشمن باشه؟
اصلا چرا همیشه ما باید در حال فرار کردن باشیم و دشمن دنبال ما؟
تا کی باید دنبال راهی برای دور زدن تحریم ها باشیم؟
این ملت تا کی باید به جنگ و تحریم، تهدید بشن؟
شما میدونید تا چند سال دیگه باید این وضع رو شاهد باشیم؟ 4 سال؟ 8 سال؟ 15 سال؟ 30 سال؟ تمام عمرمون؟ عمر بچه هامون؟
آیه های قرآن کریم برای ما قابل احترام و لازم الاجراست، اما شما مطمئنید که خدا هم برای ملت ما صبر رو تجویز کرده؟
من مطمئن نیستم آقای فضیلت. مطمئن نیستم مقاومت همین چیزی باشه که به ما نشون میدن.
ببخشید که پر حرفی کردم، اما بنده به صورت کلی حرف میزنم.

راستی اون مطلبتون واسه چی فیلتر شد؟! از بیان بعید بود چنین کاری!!! بهشون اطلاع ندادید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">