خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

خورشید عالم تاب

شامم سیه تر است زگیسوی دلکشت خورشید من برآی که وقت دمیدن است

من و عقاید یک آرایشگر

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ

بت پرستی اعرابپسر خوبی است. کارش آرایشگری است. یک سالی می شود با او آشنا شدم. اسمش حسین است. ساعت 11 شب بود، وقتی وارد مغازه شدم نشسته بود روی صندلی و داشت با موبایلش ور می رفت. حدس زدم که دارد با کسی چت می کند. سلام و علیک کردم و گفتم وقت داری؟ درحالی که به سختی داشت از موبایل دل می کند نگاهم کرد و از دیدنم ابراز خوشحالی کرد. روبوسی کردیم و گفت کم پیدایی، نیستی؟ من هم با چهارتا جواب مربوط و نامربوط سوال هایش را پشت سر انداختم. آخر من معمولا برای کوتاه کردن موهایم پیش آرایشگر دیگری می روم.

سلام و علیکمان که تمام شد دوباره رفت نشست و در حالی که به شاگردش اشاره می کرد که پارچه پلاستیکی را برایم ببندد، دوباره مشغول چت کردن شد. نمی خواستم به این فکر بکنم که دارد با چه کسی چت می کند. دوباره سرم را در دکور مغازه چرخاندم و نگاهم افتاد به چند قناری آزاد که در قفس نبودند.

پسر خوش ذوقی است. گفت در خانه قناری پرورش می دهم. الان هم چند تا دارم می فروشم. گفتم چند؟ گفت 150 هزار تومن. فکر نمی کردم قیمت اینقدر باشد. برای اینکه تابلو نشوم اصلا به روی خودم نیاوردم که از قیمت متعجب شده ام. گفت اگر میخوای تا برات بیارم. خونه چند تا آماده فروش دارم. نه جواب مثبت دادم و نه جواب منفی. بهش گفتم واقعا قیمتش اینقدره؟ گفت این که مبلغی نیست. همین چند وقت پیش یک نفر اهل قم به یک شیرازی یک قناری به مبلغ صد میلیون تومان فروخته است. ولی دیگر من نمی توانستم تعجبم را نشان ندهم. حسین گوشی اش را آورد و عکس قناری صد میلیونی و فروشنده اش رو به من نشون داد. و من هنوز در شگفتم از عشق هایی که مبلغ نمی شناسند. و به این فکر فرو رفتم که عده ای برای نان شبشان دچار مشکل هستند و عده ای برای یک قناری صد گرمی که احتمال دارد بعضی وقت ها بخواند حاضرند صد میلیون تومان هزینه کنند. خیلی باور کردنش برایم سخت بود. و هنوز هم ...

خلاصه بعد از کلی تعریف از عشق به پرنده ها و چت کردن با موبایل بالاخره راضی شد که بیاد شروع به کار کنه. نمی دانم چه شد که یکهو بحث عوض شد و سر از بحث های دینی درآوردیم. گفت لات و هبل و عزی بت نبوده اند. اینها پیغمبر و آدم های خوبی بوده اند که چند هزار سال پیش در مکه به مردم خیر رسانده اند. برای همین عرب ها نماد آنها را درست کرده و به وسیله آنها به خدا تقرب می جویند.

اما من هرچقدر تلاش کردم، اصلا قانع نمی شد که عرب ها بت پرست بوده اند. این علی رغم این بود که در صحبت هایش می گفت که لات و هبل و عزی نماد های سنگی [بخوانید بت] بوده اند. دقیقا همانگونه که بنی اسرائیل در زمان غیبت حضرت موسی پس از تاخیر ده روزه حضرت موسی بلافاصله گوساله سامری را ساختند و شروع به پرستش آن کردند. اما نمی دانم فرق پرستش سامری و پرستش لات و هبل برای حسین آرایشگر چگونه تصور می شود، که اصرار دارد به من القا کند که عرب های زمان جاهلی در مکه قصدشان پرستش خدا بوده است.

اما این موضوع پس زمینه این بحث بود که می خواست به من بفهماند توسل به ائمه اطهار در مذهب تشیع به مثابه همان توسل اعراب جاهلی به لات و هبل و عزی برای پرستش خداست. حسین آرایشگر می خواست به من بگوید که اعراب می گفتند ما به وسیله این اصنام به خدا تقرب پیدا می کنیم و ما شیعیان هم در زیارت عاشورا می خوانیم انی اتقرب الی الله و ... بموالاتک.

چیزی که حسین مرتب در صحبت هایش تکرار می کرد این بود که یک وقت فکر نکنی من این حرف ها را از ماهواره دریافت کرده ام این ها ماحصل مطالعه خودم است.

آن چیزی که جریان های یهودی و غربی با جدیت در حال تبلیغ آن هستند زیر سوال بردن موضوع ولایت اهل بیت است. آنها دارند روی این موضوع کار می کنند تا بتوانند تقدس اهل بیت را از دل های شیعه پاک کنند. و این بحث های انحرافی را در ماهواره های فارسی زبان مطرح می کنند تا عوام را درگیر یک سری شبهات انحرافی بکنند. برخی عوام هم متاسفانه قدرت تحلیل و مطالعه ندارند و خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند.

و اینکه چرا دشمن دارد با ولایت می جنگد این خود موضوعی است که باید مفصلا در یک پست جداگانه به آن پرداخت. اما بنده به طور اختصار چند لینک مطالعاتی را در پانوشت خدمت شما تقدیم می کنم.

اما باید به طور اختصار اشاره کنم که فوکویاما یکی از نظریه پردازان برجسته در آمریکا پس از مطالعات چندین ساله خود درباره شیعه می گوید:

« شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ ». این مطالب را وی در اوج پیروزی های ما در سال 1365 می گوید و ادامه می دهد: «بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد». [منبع]

در حقیقت ولایتی بودن شیعه آن چیزی است که مردم مسلمان ایران را در مقابل قدرت های استکباری شکست ناپذیر کرده است. در حقیقت بهترین توضیح و تفسیر را خود فوکویاما کرده است. به همین خاطر دشمنان این مرز و بوم می دانند که ابتدا برای سست کردن پایه های عقیدتی شیعه در خصوص ولایت ابتدا باید عقاید شیعه را در مورد اهل بیت علیهما السلام سست کند. و یکی از راهکارهای این جنگ نرم ایجاد شبهه در عقاید شیعه است. اگرچه دشمن در این زمینه به دلایل عمق اعتقادات و فلسفه درست و دقیق ولایت فقیه، ناکام می ماند اما آنها از کمترین روزنه های امید یعنی مردم عوام که هیچ گونه تخصص و مطالعه ای در زمینه های اعتقادی ندارند، نیز غفلت نمی کنند.


پانوشت:

  1. برای مطالعه شبهات ولایت روی لینک دریافت کلیک کنید: دریافت
  2. بت های عرب.
  3. اصنام.
  4. اصل شبهه در شبکه های اجتماعی.
  5. چرا شیعه حاجتش را از غیر خدا می خواهد؟
  6. چرا تکفیری ها مساجد را تخریب می کنند؟
  7. انعکاس همین مطلب در پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی.
  8.  
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
فلان الملک

نظرات  (۲)

۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۹ فاطمه فضیلت پور
از مصادیق پرستش یک موجود، خود را به شکل و هیبت آن موجود درآوردن و دادن قربانی برای آن موجود هست. در زمان جاهلیت، برای لات و هبل و عزی قربانی می دادند و طلا و جواهرات زیر پایشان می انداختند که خرج شکم طالمان مکه می شد. از مصادیق دیگر پرستش اینه که جلوی پای یک موجودیت آدم خم و راست بشه و اونها را تقدیس و ستایش کنه. این کار رو ما شیعیان فقط برای خدا انجام می دهیم ن برای ائمه اطهار، کدام شیعه رو می تونید پیدا کنید که رو به ضریح یکی از معصومین نماز بخونه؟ اما اعراب جاهلیت این کار رو می کردند و جلوی پای بت هاشون خم و راست می شدند و برایشان غذا می کذاشتند (اشاره به ضرب المثل یا خدا یا خرما که داستانی دارد در همین رابطه) و حوائجشون رو از بتهاشون طلب می کردند. ما اگر حاجتی از معصومی طلب می کنیم می دانیم که داریم آن معصوم را واسطه قرار می دهیم بین خود و خدا. چرا که خدا خودش اینگونه از ما خواسته.
۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۶ http://naghleghol.ir/
باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت.
بسیار عالی بود
برای نشر سریعتر مطالب خود بما پیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید
باتشکرمدیریت نقل قول

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">